Blæser til Grafikkort
Fra : Jens

Dato : 06-01-06 19:35

Hej

Jeg søger en erstatning til blæseren på et Creative Labs CT6970 Geforce2
kort. Jeg ved godt at et nyt kort med samme performance kan købes for 300
kr, men en blæser burde kunne skaffes billigere.

Kan man lime en stor pasiv køleprofil på?

/Jens

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-01-06 20:24

Hej

Jens wrote:
> Jeg søger en erstatning til blæseren på et Creative Labs CT6970 Geforce2
> kort. Jeg ved godt at et nyt kort med samme performance kan købes for 300
> kr, men en blæser burde kunne skaffes billigere.

Hvis det er til AGP porten, så vil et hvilket som helst kort til 300,-
være mindst 10 gange hurtigere end dit Geforce2 kort. Og sansynligvis
endda passiv kølet.

Fra : Jens

Dato : 06-01-06 21:13

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> endda passiv kølet.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Ja ja - men hvis en blæser kan fås for 50 kr og mit grafikkort iøvrigt er
hurtig nok til følge med når jeg taster ind i word, selv om jeg taster alt
det jeg kan - ja så kan jeg spare 250 kr - for dem kan man da få mindst 3
gode flasker rødvin, eller 4 tændrør til bilen eller ....

/Jens

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-01-06 22:07

Hej

Jens wrote:
> [...]
> det jeg kan - ja så kan jeg spare 250 kr - for dem kan man da få mindst 3
> gode flasker rødvin, eller 4 tændrør til bilen eller ....

Ok, ok, ok Du skal bare tage en blæser med ca samme volt-krav
(sikkert 5v) og så skifte den ud. Størrelse kommer sig ikke så nøje.
Uden at kende dit kort kan du sikkert skrue eller "klipse" blæseren af.
Nye blæsere kan du få de fleste steder. Kig hos SHG eller MidtData. De
har normalt den slags.

Kommer du forbi Vejle, må du afhente et Geforce MX440 helt gratis.

Fra : Jens

Dato : 06-01-06 22:56

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen

Tak for tilbudet, men Vejle er nok for langt væk for mig (selv med 4 nye
tændrør)

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 15:39

"Jens" <mugarbeFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr, men en blæser burde kunne skaffes billigere.
> Kan man lime en stor pasiv køleprofil på?

Sandsynligvis... men er det ikke et GeForce 256 du har og ikke et GeForce2?