Grafikkort hvor man selv kan stille opløsn~
Fra : JS

Dato : 06-01-06 07:34

Hejsa

Har hørt noget om, at Nvidia har lavet nogle grafikkort hvor man kan taste
selve opløsningen ind og altså ikke behøver at bruge powerstrip til at gøre
det.
Jeg skal bruge grafikkortet til en HTPC og tænkte det var smart ikke at
skulle bruge powerstrip hvis man kan gøre det direkte på grafikkortet - men
findes de kort og hvad hedder de og hvad koster de ca ???

Jan

Fra : JK

Dato : 06-01-06 09:50

On Fri, 6 Jan 2006 07:33:34 +0100, "JS" <jan@soerensen.mail.dk> wrote:

> [...]
>skulle bruge powerstrip hvis man kan gøre det direkte på grafikkortet - men
>findes de kort og hvad hedder de og hvad koster de ca ???

Dit spørgsmål forekommer lidt ude i hampen, hvis vi taler om windows
styresystem. Når man højreklikker på baggrunden på Skrivebord, så kan
man komme ind i opsætningen af grafikkort-driveren. Det gælder alle
grafikkort.

Ellers har jeg ikke forstået situationen omkring spørgsmålet.

mvh

John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-01-06 15:02

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg tror faktisk alle kort siden gf2 kan det.
Jeg kører med nyeste forceware driver, og så har jeg hentet "coolbits"
(google..) som blot er en .reg fil som åbner op for nogle expert muligheder
i kontrolpanelet. Der har jeg under "skærmopløsninger og opdaterings
hastigheder" en knap som hedder "tilføj", der giver mulighed for at lave en
given opløsning baseret på højde,bredde,dybde og Hz. Lyder som det du vil
have fat i ?

> [...]
> styresystem. Når man højreklikker på baggrunden på Skrivebord, så kan
> man komme ind i opsætningen af grafikkort-driveren. Det gælder alle

Jeg tror han mener skæve opløsninger som ikke er på den forudvalgte liste.

> Ellers har jeg ikke forstået situationen omkring spørgsmålet.

Er bange for det :)

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 18:23