ATI Catalyst control center - problem
Fra : TR

Dato : 05-01-06 20:38

Jeg har lige downloaded ATI's nyeste catalyst control center.

Jeg synes ikke den virker (se screen shot i dk. binaer).

Den detecter fint mit Radeon 9700, men så kan den heller ikke mere.

Nogen forslag ?

--
torben R

Fra : Hans

Dato : 05-01-06 20:54

TR wrote:
> [...]
>
> Jeg synes ikke den virker (se screen shot i dk. binaer).
>
> Den detecter fint mit Radeon 9700, men så kan den heller ikke mere.

Har du husket og installere Microsoft .NET Framework inden Catalyst?

Hans

Fra : TR

Dato : 05-01-06 21:06

Hans wrote:
> Har du husket og installere Microsoft .NET Framework inden Catalyst?
>
> Hans

Øh nej, anede ikke det var nødvendig med yderligere installation. Jeg
skulle jo bare have den nyeste driver til mit grafikkort.

Hmm, Catalyst control centeret vil gerne på nettet hver gang jeg
aktiverer det - min Zonealarm skriver noget med CLI application, og
jeg har givet den "lov" til gå på nettet.

Det burde da være muligt bare at hente en ny driver uden at bruge
catalyst control center eller ?

Mvh og tak for svar.

--
Torben R

Fra : Hans

Dato : 05-01-06 21:08

TR wrote:
> [...]
> jeg har givet den "lov" til gå på nettet.
>
> Det burde da være muligt bare at hente en ny driver uden at bruge

Du kommer ikke uden om .NET Framework når Catalyst centeret er installeret.
Du kan hente Framework her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3

Hans

Fra : TR

Dato : 05-01-06 21:17

Hans wrote:

> Du kommer ikke uden om .NET Framework når Catalyst centeret er installeret.
> [...]

OK, tak for info, jeg prøver at hente Framework.

Håber du vil være behjælpelig hvis jeg måtte få yderligere spørgsmål.

På forhånd tak.

--
Torben R

Fra : StoneWare

Dato : 06-01-06 07:04

> Du kommer ikke uden om .NET Framework når Catalyst centeret er
> installeret. Du kan hente Framework her:

Det er noget sludder...........de har altid supported centered uden NET....!

Hent den driver version hvor der står CLASSIC.......det er med controlcenter
der ikke kræver Net.......... Det findes ihvertfald med 5.8.......hentede
den så sent som igår.........

Fra : Nikolaj W.

Dato : 06-01-06 11:55

Ja .Net tager en hel del ram, så jeg vil også råde dig til at hente cliassic
versionen.

Fra : Hans

Dato : 06-01-06 15:32

StoneWare wrote:

> Det er noget sludder...........de har altid supported centered uden
> NET....!
Catalyst Centeret kræver .Net Framework. Så enkelt er det.

At der så findes et alternativt WDM kontrolpanel er en helt anden sag, men
det var ikke hvad det drejede sig om.

Hans

Fra : StoneWare

Dato : 06-01-06 16:22

> At der så findes et alternativt WDM kontrolpanel er en helt anden sag, men
> det var ikke hvad det drejede sig om.

Hans...........du svarede : citat

"Du kommer ikke uden om .NET Framework når Catalyst centeret er
installeret."

Det er noget sludder og du kan ikke redde den fejl.......Catalyst Center
findes i CLASSIC version som ikke kræver .Net.............

Fra : Hans

Dato : 06-01-06 17:37

StoneWare wrote:

> [...]
>
> Det er noget sludder og du kan ikke redde den fejl.......Catalyst
> Center findes i CLASSIC version som ikke kræver .Net.............

Nope - Det betegnes som Catalyst Control Panel, en vis forskel, og så
slutter vi der her flueknepperi.

EOD!

Hans