Kan dette kørere spillet
Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 05-01-06 11:11

Hej Gruppe

Jeg er i tvivl om spillet Fifa Manager 06 som vil have 32MB Direct3D
grafikkort kan køre på min maskine.

Det er det selve grafikkravet jeg ikke forstår. For mit grafikkort
tager op til 128MB, men hvad med Direct3D.
Jeg er også villig til at smide yderligere 512MB ram i maskinen (som
ikke har direkte indflydelse på grafikken).

EA Fifa Manager 06 som har følgende systemkrav:

Minimumskrav
Windows® 98SE/ME/2000/XP
Pentium® III 1.0 GHz
256 MB RAM
1.5 GB ledig harddisk
32 MB Direct3D grafikkort
DirectX 9.0c

Min maskine har følgende:

Intel® Pentium® 4 630HT 3.0GHz 2MB L2 FSB800, Intel® 915GV Express
chipset.
512MB DDR-2 PC4200 RAM
80GB S-ATA/150 (7200rpm)
Intel® Graphics Media Accel. 900 op til 128MB VRAM (delt) integ.

Hilsen
Carsten.

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-01-06 23:39

[...]

Det kan du sagtens. Grunden til din forvirring er blot, at dit "grafikkort"
ikke er et "rigtigt" grafikkort, men derimod indbygget i selve bundkortet,
eller PC´en om du vil. i stedet for at alm. grafikkort, som har sin egen
hukommelse, "æder" dit grafikkort op til 128 MB af systemets hukommelse. Det
går naturligvis ud over din PC, da den skal "dele" RAM med "grafikkortet".

Nu kender jeg ikke FIFA Manager 06, og dermed ikke dets grafik. Men
FIFA-serien plejer ikke at være voldsomt krævende hvad angår grafikkort.

Hvis dette ikke er det eneste spil du kommer til at spille, vil jeg da
foreslå at du sparer pengene til de ekstra RAM, og i stedet køber et rigtigt
grafikkort. For ca. 1.000 kan du få et ganske godt et af slagsen. Eller
måske et brugt.

En helt anden og måske bedre mulighed er, at du downloader en demo af
spillet På den måde har du intet at tabe.

Mvh

Jasper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-01-06 13:46

"Jasper Norman" wrote

> [...]
> som har sin egen hukommelse, "æder" dit grafikkort op til 128 MB af
> systemets hukommelse. Det går naturligvis ud over din PC, da den skal

GMA 900 er den nye (og bedre) version i forhold til det Intel gfx jeg har i
min laptop
Mit kort kan sagtens trække HL2 men superkønt er det ikke :)

Jeg vil smide 1Gb i snarere end bruge pengene på et kort
Kortene falder konstant i pris - det kan købes senere

- Peter

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 06-01-06 19:01

Tak til Jasper jeg er gået igang med at downloade 660MB - snok når
kun har 128 up and down

Men det ville være bedre hvis spil-producenterne fandt en standart,
noget ligende billeder pr. sekund i 1024*760 i 16,7 mill. farver, og
PC-producenterne angav det samme.
Det ville så være nemt at forstå.

Men jeg er ikke ekspert inden for pc.

Hilsen
Carsten.

Fra : Jasper Norman

Dato : 07-01-06 00:03

Men det ville være bedre hvis spil-producenterne fandt en standart,
noget ligende billeder pr. sekund i 1024*760 i 16,7 mill. farver, og
PC-producenterne angav det samme.
Det ville så være nemt at forstå.

Tjooo måske. Men grunden til udviklingen indenfor PC-spil, er jo netop at
vi, spillerne, hele tiden kræver bedre og bedre billeder på skærmen. Der er
mange derude, der gerne betaler for at kunne spille et bestemt i 1600x1280.
Det giver naturligvis et "større" billede på skærmen... men en ting er selve
opløsningen, vi kræver også at der skal være rigtigt gode effekter... man
vil helst kunne se regndråberne ramme fodboldbanen, eller andre vil se
patronhylsterne blive skudt ud ad kammeret. Hele tiden bliver det bedre og
bedre. Men efter min mening er det kun godt... ellers ville vi stadig sidde
med vores C64 eller ZX-Spectrum (de var da også gode

Ikke et ondt ord om din PC, men det er meget få (hvis nogen) spillere der
ville købe en PC med "indbygget" grafikkort. Men igen.. det er muligt at det
er alt rigeligt til dit behov. Bliver du grebet af spillefeberen, kan du jo
altid ofre lidt på et "rigtigt" grafikkort.

Men jeg er ikke ekspert inden for pc.

Måske ikke... men du kan nå det endnu

/Jasper

Fra : spam@datacentral.dk

Dato : 16-01-06 11:34

Hvad er HL2?

Jeg spiller kun manager, og er faldet over EA's version, da kampene
vises som "rigtige" kampe, ikke som 2D - prikker som rykker rundt.

Det er pga. pladsmanglen i min Ultra Small Form Factor maskine som gør
jeg ikke kan invistere i et "rigtigt" grafikkort.

Andre spil sker på XBOX.

Hilsen
Carsten, og tak for indlægene.