Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Bios VGA Asus Extreme AX850XT/2DHTV
Fra : MuLLe

Dato : 04-01-06 19:12

Hej NG.

Jeg har købt dette kort.
VGA Asus Extreme AX850XT/2DHTV ATI RADEON X850 XT

Er der en venlig person der vil guide mig til det rigtige bios update.
Jeg har et problem med at den fryser, når jeg starter op.
Jeg har fået af vide at en bios update vil hjælpe.

MvH MuLLe

Fra : MuLLe

Dato : 06-01-06 17:32

Hej igen.

Er der slet ingen der kan hjælpe mig?

Jeg har fundet følgene:
EAX850PRO/HTVD/256M/A BIOS update package (For this model only!)
Download and unzip the attached file
Click on the ATIWinflash.exe icon
System will pop up an ATI update window and click on the program button
When system finishes programming, it will prompt you to press ok button and
do auto reboot
Update tool will take effect after system reboot

Jeg er ikke 100% sikker, og er lidt bekymret for det der står: for this
model only

Kan i hjælpe mig

MvH MuLLe

P.S. Dette er linket til siden
http://support.asus.com/download/download.aspx?model=EAX850
Series&SLanguage=en-us

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 15:20

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet følgene:
> EAX850PRO/HTVD/256M/A BIOS update package (For this model only!)
> Jeg er ikke 100% sikker, og er lidt bekymret for det der står: for this
> model only

Dit er ikke et PRO, men Extreme, det kører sikkert med en anden
clockhastighed. Jeg vil ikke anbefale at opdatere bios på dit grafikkort -
det er sjældent her problemet er...
Mon ikke at der med bios update blev ment bios'en på dit bundkort og ikke
dit grafikkort?

Fra : MuLLe

Dato : 07-01-06 15:32

"Brian Axelgaard" wrote.
> [...]
> det er sjældent her problemet er...
> Mon ikke at der med bios update blev ment bios'en på dit bundkort og ikke
Mange tak for svaret..
Jeg fik afvide at det var mit grafik der skulle opdateres.
Men som jeg har skrevet i den anden tråd, så er problemet løst.

Men mange tak for dit svar, og ha' en go' dag. mvh mulle

Fra : MuLLe

Dato : 07-01-06 15:26

Hej Igen.

Selv om at der ikke har været nogen der kunne hjælpe mig.
Så kan jeg fortælle at jeg selv har løst problemet..

det var min nye strømforsyning der ikke kunne levere strøm nok.
Så jeg har linket to forsyninger, så nu køre det.

Men ellers tak for hjælpen.

Mvh Mulle

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 15:36

> [...]
>
> det var min nye strømforsyning der ikke kunne levere strøm nok.
> Så jeg har linket to forsyninger, så nu køre det.

Må man høre hvordan du har gjort dette? Har du bare "brutalt" forbundet stel
med stel, 3.3V med 3.3V osv ?

Fra : MuLLe

Dato : 07-01-06 23:46

"Brian Axelgaard" skrev i
> Må man høre hvordan du har gjort dette? Har du bare "brutalt" forbundet
> stel med stel, 3.3V med 3.3V osv ?
Ja det må du da........
Nej jeg har ikke "bare" forbundet noget.
Det eneste man skal gøre er at få de to forsyninger til at starte sammen.
Det gør man ved at tage ben 15 som er sort jord,
og ben 14 som er grøn ps-on.
Dem linker man med sin anden forsyning, samme ben selvfølgelig.
Det er 5v vi snakker her, og husk at hive stikket ud af dåsen......
Der er jo altid saft på en strømforsyning.
Det er atx stikket, det med 20 ben, som sidder på bundkortet.
Hvis du vil vide mere, så skal jeg se om jeg kan finde et link til dig.
Det er sku' da noget billigere, end at købe en ny dyr strømforsyning.

MvH MuLLe

P.S. Hvis nogen gør dette her, så HUSK at psu'en ikke må køre uden
belastning. Bare et diskettedrev, det er nok.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 13:59

> [...]

> Der er jo altid saft på en strømforsyning.
> Det er atx stikket, det med 20 ben, som sidder på bundkortet.

Hvilken dåse? Hvad mener du med "altid saft på strømforsyningen"?
Der er i hvert fald ikke spænding på mere end en enkelt eller to af de i alt
20/24 ledninger, når skidtet er slukket. Der er svjh kun spænding på den
ledning som gør man man kan have "always power on" på sine USB-stik...

> Hvis du vil vide mere, så skal jeg se om jeg kan finde et link til dig.
> Det er sku' da noget billigere, end at købe en ny dyr strømforsyning.

Man kan få en 550W PSU til 230,- Hvis det skulle være dyrere, så skal man da
vidst have en reserve PSU på lager :)

> P.S. Hvis nogen gør dette her, så HUSK at psu'en ikke må køre uden
> belastning. Bare et diskettedrev, det er nok.

Det er en SMPS, hvad skulle problemet være i at lade den stå ubelastet?

Fra : MuLLe

Dato : 08-01-06 22:35

"Brian Axelgaard" skrev i
> [...]
> da vidst have en reserve PSU på lager :)
> Det er en SMPS, hvad skulle problemet være i at lade den stå ubelastet?

Jeg har læst mig til det, og det var hvad der stod på hjemmesiden.
Hva've jeg, har ikke så meget forstand på strømforsyninger.

MvH MuLLe