Bedste AGP kort til under kr. 500,-
Fra : Martin Larsen

Dato : 03-01-06 23:33

Jeg skal anskaffe mig et nyt kort, men vil ikke anvende mere end max. 500,-
til købet.
Kortet skal være DirectX 9 kompatibelt så det kan anvendes med de fleste
spil, jeg er villig til ikke at køre i max. opløsning. Min maskine
understøttet 4xAGP og er en Intel P4 2,4 GHz med 510 MB ram, hvis det skulle
have betydning.

Er der producent mærker man skal holde sig fra?
Performer kort med identiske chips og RAM lige godt eller er der store
forskelle?

Pft.

Martin

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-01-06 23:42

"Martin Larsen" wrote

> Jeg skal anskaffe mig et nyt kort, men vil ikke anvende mere end max.
> 500,- til købet.

Ikke meget

> Kortet skal være DirectX 9 kompatibelt så det kan anvendes med de fleste
> spil, jeg er villig til ikke at køre i max. opløsning.

ATI 9600 Pro
624,- inkl fragt

Det kan vist ikke gøres meget billigere
Måske brugt?

- Peter

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-01-06 10:52

"Martin Larsen" <secret@secret.secret> wrote in message
> [...]
> spil, jeg er villig til ikke at køre i max. opløsning. Min maskine
> understøttet 4xAGP og er en Intel P4 2,4 GHz med 510 MB ram, hvis det

Hvad med et http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71896 ?
Det er vist det langsomste 3D-grafikkort på markedet og det har DirectX9
understøttelse. Jeg har købt et for nylig og det virker da med de spil som
jeg har prøvet.
Jeg ved ikke hvor meget RAM der skal være til dine spil, men man kan finde
varianter af kortet med mere eller mindre RAM.

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-01-06 10:55

> [...]
> spil, jeg er villig til ikke at køre i max. opløsning. Min maskine
> understøttet 4xAGP og er en Intel P4 2,4 GHz med 510 MB ram, hvis det

Eller et http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=129609 ? Et 6200 kort er
væsentligt hurtigere end FX5200

Niels Dybdahl

Fra : Frederik Sunne

Dato : 04-01-06 15:08

Niels Dybdahl wrote:

> Eller et http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=129609 ? Et 6200 kort er
> væsentligt hurtigere end FX5200

Hvis han har AGPx4 har han nok ikke PCI-express, så det er nok en idé
at finde en PCI version ;)

Frederik

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-01-06 15:22

> Hvis han har AGPx4 har han nok ikke PCI-express, så det er nok en idé
> at finde en PCI version ;)

Det har du da ret i. Her er et til AGP:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142111

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 04-01-06 15:32

"Niels Dybdahl" <niels@dybdahl.dk> wrote in message

> Det har du da ret i. Her er et til AGP:
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142111

Jeg har lige kigget lidt på toms hardware:
http://www.tomshardware.com/2004/10/04/vga_charts_iv/page5.html
http://www.tomshardware.com/2004/12/22/vga_charts_v/page4.html

5200 kortet får bedre score end 6200 kortet...

Niels Dybdahl

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-01-06 16:45

Hej

Niels Dybdahl wrote:
> Jeg har lige kigget lidt på toms hardware:
> http://www.tomshardware.com/2004/10/04/vga_charts_iv/page5.html
> http://www.tomshardware.com/2004/12/22/vga_charts_v/page4.html
>
> 5200 kortet får bedre score end 6200 kortet...

Forkert. 5200 er testet i 3DMark2003 imens 6200 er testet i 3DMark2005.
De to tests kan slet ikke sammenlignes. Mit eget kort (6800) får
henholdsvis 11000 og 4000 i de to tests (tror jeg nok). Sammenligner du
de to kort i Doom III testen så er 5200 på 11,9fps, Radeon 9600 Pro (som
en anden anbefalede) på 22,2fps og 6200 på 40,5fps, så der er vist ingen
tvivl.

6200 kortet er klart det bedste i klassen under 500,-

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-01-06 21:51

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> 6200 kortet er klart det bedste i klassen under 500,

enig !

Det er endda stadigvæk muligt at finde 6200 kort som kan moddes til 6600.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-01-06 18:59

Tak til alle for jeres kommentarer. Et 6200 kort virker som det mest
oplagte.

Mvh.

Martin