Grafikkort egnet til videoredigering ?
Fra : Johnny

Dato : 01-01-06 18:15

Et hurtigt spørgsmål, spm jeg håber at der er nogle der kan og vil hjælpe
mig med :

Hvor stor betydning har grafikkortet når man laver videoredigering ?
Jeg mener, vil det være en god investering at ofre lidt på et rimeligt
grafikkort når man
laver videoredigering ?

På forhånd tak for hjælpen...

Mvh Johnny

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-01-06 19:50

On Sun, 01 Jan 2006 18:15:01 +0100, Johnny <xan2FJERNDETTE@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>
> Hvor stor betydning har grafikkortet når man laver videoredigering ?
> Jeg mener, vil det være en god investering at ofre lidt på et rimeligt

Hej
Til videoredigering har grafikkortet ringe eller ingen betydning. Eneste
krav er ordnelig billed og farvegengivelse. Alle nyere kort kan bruges.
Der var engang at kun Matrox var anbefalelsesværdig til 2D men i dag er de
andre kommes så godt med at det ikke betyder noget.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Johnny

Dato : 01-01-06 23:05

Tak for dit svar
Jeg har nu et onboard grafikkort, Geforce 4MX på 32 mb.
Vil der ingen fordel være i at opgradere grafikdelen ?
Jeg jubler bestemt ikke over min "voldsomme" pc, men hvis der ingen særlig
fordel
er i at opgradere såh...
Jeg kunne nu godt tænke mig at kunne spille lidt spil i ny og næ, men der
skal grafikkortet
jo efterhånden være rimeligt "voldsomt" kan jeg næsten forstå ud fra
tidligere tråde.
Voldsomt mener jeg også rent økonomisk
-Johnny

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-01-06 23:31

On Sun, 01 Jan 2006 23:05:22 +0100, Johnny <xan2FJERNDETTE@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
> Vil der ingen fordel være i at opgradere grafikdelen ?
> Jeg jubler bestemt ikke over min "voldsomme" pc, men hvis der ingen
Det gør ingen forskel ift. videoredigering.

> [...]
> jo efterhånden være rimeligt "voldsomt" kan jeg næsten forstå ud fra
> tidligere tråde. Voldsomt mener jeg også rent økonomisk
Du kan gå efter et 6600gt de er ikke så dyre og da kan spille alle nye
spil. Hvis man går lidt på kompromis med opløsning og detaljer.
Ellers har du ret det er grotesk hvad de nye highend kort koster.

> -Johnny

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Johnny

Dato : 02-01-06 00:03

Ok, tak for hjælpen