AGP 2.0 hvor nyt er det?
Fra : Martin Larsen

Dato : 29-12-05 19:07

Jeg har en 2 år gammel IBM PC´er som er udstyret med 4xAGP og monteret med
et Geforce 4 MX420.
Jeg overvejer at udskifte kortet til et kort med 128 MB som f.eks. et FX
5200 eller FX 5500.

Mit problem er blot at jeg er tvivl om hvorvidt min maskine har AGP 2.0 (som
visse producenter opgiver som systemkrav) og hvorvidt et APGx8 kort kan køre
i et AGPx4 motherboard.

Er der nogen som ligger inde med svaret?

Pft.

Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-12-05 19:48

"Martin Larsen" <secret@secret.secret> crashed Echelon writing

> og hvorvidt et APGx8 kort kan køre
> i et AGPx4 motherboard.

Det kan de godt

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 22:10

> "Martin Larsen" <secret@secret.secret> crashed Echelon writing

> Det kan de godt

Jeg har da ellers set noget andet. Asus Radeon 9550 Gamers Edition AGPx8 i
et ECS K7S5A med AGPx4. Bundkortet bippede lystigt om GFX-fejl. Det samme
gjorde mit MSI KT3-ARU Ultra med AGPx8 samt et Soltek KAV-X AGPx4... ingen
boot i nogen af dem...

Fra : Hagar

Dato : 29-12-05 22:30

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gjorde mit MSI KT3-ARU Ultra med AGPx8 samt et Soltek KAV-X AGPx4... ingen

K7SA5A er vist også noget for sig selv, jeg har haft et af typen selv, den
var ligeglad med hvad der var af grafikkort i, men da det kom op, sammen med
den oprindelige cpu, til en af vennerne, ville den ikke godkende cpu'en,
selv om det var det oprindelige. Den blev så byttet om med en helt magen
til, og så gik det, og min gamle kom så i den maskine hvor det kørte fint.
jo, der er mange historier om den type bundkort, og det får ikke nogen
anbefaling med herfra, så er jeg mere glad for mit Abit

Hagar

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 14:50

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> K7SA5A er vist også noget for sig selv

Det var netop derfor jeg i sin tid prøvede, og nu nævner mindst ét kvalitets
bundkort :)

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 31-12-05 10:25

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
> "Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har da ellers set noget andet.

Det passer heller ikke med mindre kortet også kan køre x4