Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Lyd fra grafik kort?
Fra : PerX ...

Dato : 29-12-05 10:46

Huh?

Jeg købte et nyt grafik kort som ellers virker udemærket, men når
billedet på skærmen ændrer sig så kommer der pive toner i højetaleren?!

Hvis jeg fx tager et vindue på desktoppen og flytter det rundt så summer
det svagt. Hvis jeg ruller op og ned i browseren hviner det på en anden
måde.

Nogen ideer (udover "det er nok spyware")

Fra : Thomas Hansen

Dato : 29-12-05 12:34

On Thu, 29 Dec 2005 10:45:30 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> [...]
> måde.
>
> Nogen ideer (udover "det er nok spyware")

Det er forstyrelser fra grafikkortet. Du har sikkert onboard lydkort. Det
er et kendt fænomen at det kan give forstyrelser.
Prøv at køb et lydkort, det burde kunne løse problemet.
Hvis du allerede har stand alone lydkort så prøv at flyt det til et andet
slot. Det kan hjælpe.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Brian Lund

Dato : 29-12-05 18:56

> [...]
> Prøv at køb et lydkort, det burde kunne løse problemet.
> Hvis du allerede har stand alone lydkort så prøv at flyt det til et andet

Mit gør det også, og det er med ekstra lydkort, jeg mener faktisk ikke at
mit onboard gør det, men lyden er så svag at det ikke er generende ved
normalt brug, og jeg har jo kun skruet højt op hvis jeg skal høre højt musik
;)

Jeg har haft forskellige bundkort, CPU og PSU'er i samme setup, og lyden har
altid været der... Såh...
(Og haft lydkortet i forskellige PCI slots også)

Brian

Fra : PerX ...

Dato : 29-12-05 21:07

In article <op.s2jmersnuxvtjp@sprinter>, thomas.hansenGORILLA@lite.dk
says...

> Det er forstyrelser fra grafikkortet. Du har sikkert onboard lydkort. Det
> er et kendt fænomen at det kan give forstyrelser.
> Prøv at køb et lydkort, det burde kunne løse problemet.

Yep, jeg har et onboard lydkort - hm.. ok, det kunne jo være jeg skulle
prøve det :)

Fra : Bruno

Dato : 29-12-05 14:18

PerX ... wrote:

> Nogen ideer (udover "det er nok spyware")

Er du sikker på at det ikke er når du flytter musen.

Men uanset, så er løsningen vist den Thomas nævner.

Mvh

Bruno

Fra : PerX ...

Dato : 29-12-05 21:06

In article <43b3e21c$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
dont.use@this.address.ever says...

> Er du sikker på at det ikke er når du flytter musen.

Ret sikker, ellers er det så lavt jeg ikke kan høre det.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 30-12-05 17:16

Bruno wrote:

> Er du sikker på at det ikke er når du flytter musen.

min siger kun noget hvis jeg trækker et vindue med..

Dennis