Hjælp til mit SLI system
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-12-05 16:16

Jeg har et system med 2 stk Asus Geforce 7800GTX (256MB) på et Asus A8N SLI
Deluxe.
For et par dage siden, dalede 3D ydelsen ned til ca. det halve af, hvad det
ellers plejer at ligge på.
Begge kort findes af Windows XP Pro SP2 DK og der ser umiddelbart heller
ikke ud til at der er problemer med noget af min anden hardware. Jeg kan
mærke ydelses droppet i f.eks. spil, men også 3Dmark05, som før gav lige
over 9000 points i 1600 x 1200 - 4AA, der får jeg nu kun ca. 4200 points.
SLI er slået til de steder hvor det skal og systemet finder også begge GFX
kort.
Min CPU ligger på ca. 30/38 grader og chipsættet på samme temp. GFX kortene
ligger på ca. 45/60.
Hvad kan der være sket med mit system ? Det er kommet fra den ene dag til
den anden, uden at jeg havde foretaget nogle ændringer. Efterfølgende har
jeg dog opdateret div. drivere samt BIOS på bundkort, dog uden at det hjalp
spor.
Maskinen kører fejlfrit, hvis blot man ser bort fra den lave ydelse.

Min hardware ser således ud:
Asus A8N SLI Deluxe bundkort
AMD64 x2 4400+ CPU
4 x 512 MB Kingston HyperX PC3200 DDR-ram
2 x Asus Geforce 7800GTX - 256MB - PCI-e
4 x SATA harddiske mellem 200 og 300 GB
DVD brænder + DVD drev
680W PSU
Masser af køling (temp tallene ovenfor er for henholdsvis idle/full load)
Windows XP Pro SP2 DK er forholdsvis ny-installeret (ca. 3 uger siden)

Jeg har haft maskinen åbnet og tjekket at alt sidder som det skal og det gør
det tilsyneladende.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : StoneWare

Dato : 29-12-05 15:22

SNIP >

> Jeg har haft maskinen åbnet og tjekket at alt sidder som det skal og det
> gør det tilsyneladende.

Jeg kender lidt til dit bundkort............er det ikke den hvor du vender
en lille printplade eftersom den skal køre single-PCI-E eller SLI
grafik........har du tjekket om den skulle være gledet lidt ud af sin holder
?? Bare et gæt....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-01-06 21:12

StoneWare wrote:

> Jeg kender lidt til dit bundkort............er det ikke den hvor du
> vender en lille printplade eftersom den skal køre single-PCI-E eller
> SLI grafik........

Jo det er det.

> har du tjekket om den skulle være gledet lidt ud af
> sin holder ??

Det har jeg så tjekket nu, den sidder som den skal.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Nørgaard

Dato : 10-01-06 12:08

> Jo det er det.

> Det har jeg så tjekket nu, den sidder som den skal.

Prøv evt. at at åbne et andet kabinet ved siden af, og fød nogle af
harddiskene og evt. et grafikkort med strøm fra molex-stik dérfra. For at
udelukke problemer med strømforsyningen, forstås - burde ikke være et
problem, men hvorfor ikke være sikker...

/Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-01-06 12:13

Morten Nørgaard wrote:

> [...]
> For at udelukke problemer med strømforsyningen, forstås - burde ikke
> være et problem, men hvorfor ikke være sikker...

Hvis det er problemer med PSU'en, burde den så ikke bare lukke ned ?
Det gjorde den tidligere, med min gamle PSU, men med den nye (680W
Thermaltake) har jeg ikke haft den slags problemer.
Men det kunne da godt være det skulle forsøges, om ikke for andet så for at
udelukke det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-01-06 10:47

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> siden)
> Jeg har haft maskinen åbnet og tjekket at alt sidder som det skal og

Bare lige lidt feedback vedr. mit problem.
Efter en komplet re-install af Windows, så kører maskinen nu igen som den
skal.
Men ellers tak for alle dem der svarede og kom med forslag til en løsning.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport