PCI grafikkort
Fra : Claus Lind

Dato : 26-12-05 10:49

Hej alle

Jeg har fået/købt en brugt Compaq computer. Jeg vil gerne udskifte
grafikkortet. Det skal dog være et PCI half size (har jeg fået at vide).

Kan det lade sig gøre?

Mvh.
Claus

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-12-05 16:20

On Mon, 26 Dec 2005 10:49:08 +0100, Claus Lind <clauslind@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har fået/købt en brugt Compaq computer. Jeg vil gerne udskifte
> grafikkortet. Det skal dog være et PCI half size (har jeg fået at vide).

Hej
Der er ikke ret meget at vælge imellem når det skal være PCI. og low
profile. Og det er også ret dyrt fra nyt fordi det er et udgået produkt.
Alt efter hvad maskinen skal bruges til er der et par alternativer.
Af nyere kort er der Geforce 4mx og fx5200 samt ATI9250 eller matrox g450
Det billigeste er nok at finde et brugt gf2mx eller gf4mx, det burde du
kunne få for omkring 100.-. Hvis det skal være nyt så er et fx5200 nok
lettest at finde.
f.eks. her
http://www.computerne.com/showProd.asp?prodID=52768
Men der er imo alt for dyrt fra nyt.

Hvis du skal buge maskinen meget til f.eks.
tekstbehandling/billedbehandling så er det måske værd at kikke efter et
g450 de leverer det flotteste 2D billed.
Prøv at spørg efter et lowprofile kort i dk.marked.privat.edb.intern så
kan du jo se hvilke henvendelser du får.
Eller kik i den dba.dk der er en del pci kort der i.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"