Problem med ny pc
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-01-06 21:25

Hejsa

Jeg har tidlige skrevet herinde med harddisk problem på den nye maskine jeg
har samlet.
Den gang fik jeg beskeden "Unmountable_boot_volume". Overstående
fejlmeddelelse forsvandt ved at jeg tog diskettedrev ud af computeren.

Problemerne er dog ikke forsvundet for jeg får stadig en blå skærm med en
fejlmeddelelse når jeg installere windows xp. fejlmeddelelsen ser nogenlunde
sådan ud her "Kør CHKDSK /f for at kontrollere, om harddisken er beskadiget,
og genstart computeren"

Slukker jeg pc'en og starter den den op på så fortsætter den instalitionen
til den er færdig.

Efter windows er installeret ser tingende umildbart ud til at virke som det
skal, men har to problemer so jeg ikke kan finde ud af at løse.
1. Windows viser kun at jeg har 3gb ram i pc'en til trods for der er
installeret 4gb. Memtest og bios viser der er installeret 4gb ram.Memtest
finder ej heller fejl på ram.
2. Når jeg genstarter pc kommer windows logo frem lige efter opstart
herefter kommer pc ikke videre. Slukker jeg for kontakten bag på pcen så
starter pc op uden problem.

Håber nogen kan hjælpe mig, er snart ved at være desperat for at få maskinen
til virke ordenligt Er blevte far til trillinger fornylig så tiden til
computer begrænser sig.

Jeg har testet både harddisk og ram for fejl. Ingen fejl!!

Min nye pc indholder dette.
Amd 3700
Asus A8n sli
4gb kingston ram
200 Gb Maxtor HD
Geforce 6600GT PCI express

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Hans

Dato : 25-01-06 21:58

Jesper Nielsen wrote:

> 1. Windows viser kun at jeg har 3gb ram i pc'en til trods for der er
> installeret 4gb. Memtest og bios viser der er installeret 4gb
> ram.Memtest finder ej heller fejl på ram.

Du finder forklaringen her:
http://www.edbpriser.dk/community/forum/Thread.asp?ID=67656

> 2. Når jeg genstarter pc kommer windows logo frem lige efter opstart
> herefter kommer pc ikke videre. Slukker jeg for kontakten bag på pcen
> så starter pc op uden problem.

Hvad sker der hvis du kun bruger 2 ram moduler?

Hans

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-01-06 22:25

Der sker det samme. Hvad angår hvad windows skriver hvor meget ram der er i
så skrev de 2 gb for de to sidste blokke ram kom først i nogle dage senere.
Jesper