Kommer der en Sempron til socket 939?
Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 25-01-06 21:22

Hej,
jeg har søgt en del efter info om sempron til socket 939. På nettet er der
diverse modstridende info om en dato, men alle kilder jeg har kunnet finde
siger at den skulle komme.

Er der nogen her der ved hvornår Sempron til socket 939 skulle være i
handlen i Danmark? Er de overhovedet kommet i handlen i udlandet endnu?

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-06 10:30

"Flemming Joensson (8520)" <flemming@joensson.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen her der ved hvornår Sempron til socket 939 skulle være i
> handlen i Danmark? Er de overhovedet kommet i handlen i udlandet endnu?

Så har du sikkert læst :
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3000.html
Hvor der står at de har lavet dem til siden starten af 2005.
De eneste der kan sige noget om en officiel release date er vel AMD, og så
længe de ikke har nogen info på deres site om s939 Sempron, så er der ikke
andet for end at vente :(

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 26-01-06 18:57

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> wrote in

> Så har du sikkert læst :
> http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/sempron-3000.html
> Hvor der står at de har lavet dem til siden starten af 2005.

Den artikel havde jeg faktisk ikke læst, men jeg havde læst en anden hvor
de åbenbart har "lånt" lidt af det review :) Og ja det jeg undrede mig
noget over var at de efter sigende skulle have produceret dem i længere tid
uden jeg havde hørt ret meget om det :).

> De eneste der kan sige noget om en officiel release date er vel AMD,
> og så længe de ikke har nogen info på deres site om s939 Sempron, så
> er der ikke andet for end at vente :(
Øv :->

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : JK

Dato : 26-01-06 12:15

On 25 Jan 2006 20:21:44 GMT, "Flemming Joensson (8520)"
<flemming@joensson.invalid> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen her der ved hvornår Sempron til socket 939 skulle være i
>handlen i Danmark? Er de overhovedet kommet i handlen i udlandet endnu?

Den skulle komme fra AMD i 2. kvartal 2006:

http://www.theregister.co.uk/2005/07/25/amd_roadmap_05-06/

2.2 GHz 3700+

Hvis du har et 939 bundkort, er det måske interessant (en alm. 3500+
venice koster 1500r, hvad skal man med mere), - men ellers kan jeg
fortælle, at det sidste nye bliver sokkel M2. Er lige på trapperne.

Det billigste 64-bits budget får du lige nu med socket 754 og en 64
bits sempron til ca. 500 kr. Så sæt 2 Gb ram derpå, og du er klar til
næste windows. Den eneste fordel ved 939 er, at memory controlleren er
indbygget i cpu, hvorved man kan sætte lidt mere 'rå' ram timings, 1
T. Med det rigtige ram, og i nogle tilfælde.
Bundkort til socket 754 er lidt billigere end dem til 939. Men aller
billigts er de til socketA. Det er imidlertid kun 32 bit.

mvh

John

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 26-01-06 18:47

JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> [...]
> Bundkort til socket 754 er lidt billigere end dem til 939. Men aller
> billigts er de til socketA. Det er imidlertid kun 32 bit.

I know, men jeg fik nærmest det socket 939 board jeg har smidt i nakken -
så det var derfor jeg var interesseret i en billig cpu dertil :)

Har også kigget efter brugte socket 939, men der er et ret begrænset antal
til salg ... så folk må jo være glade for dem

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 26-01-06 19:00

JK <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in

> Den skulle komme fra AMD i 2. kvartal 2006:
>
> http://www.theregister.co.uk/2005/07/25/amd_roadmap_05-06/
>
> 2.2 GHz 3700+

Lyder lækkert :)

> Hvis du har et 939 bundkort, er det måske interessant (en alm. 3500+
> venice koster 1500r, hvad skal man med mere), - men ellers kan jeg
> fortælle, at det sidste nye bliver sokkel M2. Er lige på trapperne.

I know, men jeg fik et Asus A8V Deluxe til en suveræn pris... eneste
problem var at jeg ikke lige havde en cpu eller 1500kr til en cpu at kaste
derpå. Så hvis der snart kom Sempron til s939 til det halve eller en
tredjedel af prisen men med 80-90% af ydelsen så kunne jeg godt vente en
måneds tid :)

Men 2. kvartal er jo sådan set helt indtil sommer - det er vist lidt
længere end jeg gider vente.

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'