Pctv tuner kort fra Pinnacle
Fra : Birgitte Toft Larsen

Dato : 25-01-06 17:50

Jeg har købt et tunerkort,men kan ikke få det til at virke...
Det medfølgende software kræver at der bliver installeret MSDE2000,
som skulle ligge på cd'en. Men når installationen når dertil, så
stopper den og afbryder. Jeg har også prøvet at hente den på nettet,
men når den skal installeres, så skal men in i en comandopromt...som
jeg ikke er helt klar over hvordan man bruger da jeg ikke ved hvordan
man skifter drevbogstav i DOS...
Er der nogen der kan hjælpe, eller bliver jeg nødt til at opgive?

http://www.kbalertz.com/kb_872905.aspx#XSLTH3121121120120121120120
Her kan man se beskrivelse af installationen....

Lasse

Fra : Lars Mortensen

Dato : 25-01-06 18:55

Hej

Det ser ud, som om du prøver at installere software til brug for at se tv
via nettet... Hvilket, såvidt jeg ved, ikke er gratis...
Går ud fra, at du er interesseret i at se tv via den almindelige vej, nemlig
antenne eller kabel.

Kan kun sige, at såfremt den medfølgende software kræver dette installeret
for i det hele taget at fungere,
ja så er det ikke ligefrem et produkt, der virker anbefalelsesværdigt...

Hvis det er så heldigt, at du har købt det via nettet, kan jeg kun råde dig
til at gøre brug af den returret, der er, når man handler på nettet. Altså,
smid skidtet retur.

Find et kort, der er nemmere

Fra : Fjollefrans

Dato : 25-01-06 21:16

"Birgitte Toft Larsen" <lazy@pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> http://www.kbalertz.com/kb_872905.aspx#XSLTH3121121120120121120120
> Her kan man se beskrivelse af installationen....

du skifter drevbogstav i en commando prompt ved at skrive "<drevbogtav>:"

den opskrift på at installere MSDE du linker til er nok heller ikke det
endegyldige svar

"Setup.exe /qb+ INSTANCENAME=VSDOTNET DISABLENETWORKPROTOCOLS=1 SAPWD=YOUR
SA PASSWORD"

VSDONNET skal givetvis også byttes ud med noget andet, måske også
DISABLENETWORKPROTOCOLS, ved ikke lige hvilken protokol der bliver slået fra

og jeg kan godt til dels tilslutte mig Lars Mortensens holdning om at det
ikke virker som et bbrugbart produkt hvis målet er at kunne se tv fra
antenne/kabel på computeren

- FF

Fra : Birgitte Toft Larsen

Dato : 26-01-06 18:46

Fjollefrans <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev:

> [...]
>med noget andet, måske også
>DISABLENETWORKPROTOCOLS, ved ikke
>lige hvilken protokol der bliver slået fra

Tak for svar,,,Det er købt i Merlin, og jeg har fået det til at
fungere med chris tv software, men det medfølgende software
skulle fungere noget i lighed med windows media, altså så man
kan bruge den til film, tv, musik, billeder og radio, og det kan
jeg ikke med chris tv. Fjærnbetjeningen kan jeg heller ikke
bruge......men jeg kan da se tv på pc'en trods alt.
Tak igen