Prisvurdering på stationær?
Fra : Årslev

Dato : 23-01-06 02:25

Jeg har fået mig en hurtig bærbar computer og overvejer derfor at sætte min
stationære computer til salg.
Men inden, er der så ikke nogen der vil give en kvalificeret vurdering af
hvad indholdet samlet er værd ca.?

AMD 3500+ cpu (64 bit)
120Gb + 80 Gb Seagate Barracuda IV harddiske (opdelt i fire partitioner)
Radeon X800 XT PE grafikkort
1024Mb Dualchannel DDR Pc3200 ram
Asus A8V Deluxe bundkort, som muligvis har en lille defekt *
NEC 3520A 16x dvd-brænder
Asus 16x dvd-drev
Har desuden et trådløst Logitech keyboard + mus der medfølger og så er der
vidst også et sæt højtalere

* Angående "defekten" på bundkortet, så kan jeg sige, at det fungerer fint i
f.eks. 14 dage i træk, men så pludselig en dag, så fryser computeren 3 gange
inden for kort tid hvorefter der igen kan gå længe før problemet igen
opstår.
Så det er altså mere et irritations-moment, end en egentlig defekt og hvis
man ikke kan leve med det, så kan bundkortet jo bare skiftes. (og det er
bundkortet der er problemet, alle de andre dele fungerer 111%)

Hvad vil I sige at et sort kabinet fyldt med alle disse dele kunne sættes
til salg for ca.?

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 23-01-06 07:16

1500-1600
Med venlig hilsen, Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-01-06 09:21

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> 1500-1600

Arh, Lars. Det er grafikkortet alene værd.
Find nypriserne på delene og regn med 50-70% afhængigt af
restgaranti...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Nicolai

Dato : 23-01-06 09:50

> 1500-1600

2500-2800,- vil jeg nu mene. Men det er vigtigt med restgaranti.

Fra : Henning

Dato : 23-01-06 16:29

>Så det er altså mere et irritations-moment, end en egentlig defekt og hvis
>man ikke kan leve med det, så kan bundkortet jo bare skiftes. (og det er
>bundkortet der er problemet, alle de andre dele fungerer 111%)

Hvorfor får du ikke bare skiftet bundkortet på en evt. garanti? Hvis
du er så sikker, burde det vel ikke være noget problem?

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Årslev

Dato : 23-01-06 17:22

Fordi jeg som sagt har fået en bærbar og derfor ikke har så meget at bruge
den stationære til.

Fra : Årslev

Dato : 23-01-06 19:36

Her kommer en udførlig beskrivelse af delene der samlet er til salg:

Asus A8V Deluxe bundkort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99767
Nypris idag 660 kr.

NEC 3520A dvdbrænder
Nypris idag 349 kr.

Asus DVD E616 dvddrev
Nypris idag 195 kr (Sverige)

Club 3D ATI X800 Pro DVI biosopgraderet til XT PE
Nypris idag 3299 kr.

Athlon 64 3500+ cpu monteret med køler
Nypris idag 1591 kr.

Dane-Elec Dualchannel 2x512Mb DDR-ram
Nypris idag 845 kr.

Logitech Cordless Desktop
Nypris idag 299 kr

Logitech Cordless MouseMan Optical mus
Nypris idag 149 kr.

Seagate 80 Gb og 120Gb Barracuda IV harddiske

400W strømforsyning

Derudover som sagt et sæt højtalere og et sort kabinet.

Samlet nypris excl. porto (uden strømforsyning, harddiske, højtalere og
kabinet) = 7387 kr.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-01-06 21:18

"Årslev" <maagevej62tv@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derudover som sagt et sæt højtalere og et sort kabinet.
>
> Samlet nypris excl. porto (uden strømforsyning, harddiske, højtalere og

I dk.marked.edb.privat.pc
sælges der brugte computere hver dag, så det er nok lettere at få det
vurderet der.
Men det er svært at få en ordentlig pris, når der f.eks. er så dyrt et
grafikkort i.
Der skal man finde nogen, som værdsætter netop dette.

Kurt

Fra : Henning

Dato : 23-01-06 22:19

On Mon, 23 Jan 2006 17:22:07 +0100, "Årslev" <maagevej62tv@galnet.dk>
wrote:

>Fordi jeg som sagt har fået en bærbar og derfor ikke har så meget at bruge
>den stationære til.

Igen - hvis der stadig er garanti på, hvorfor får du den så ikke
repareret? Det vil være nemmere/bedre i en salgssituation, at systemet
fungerer.

--
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 24-01-06 00:52

Årslev wrote:

> Fordi jeg som sagt har fået en bærbar og derfor ikke har så meget at
> bruge den stationære til.

Det skal godt nolk være billigt for at jeg gider at bøvle med defekt hardware
og jeg vil være fløjtende lige glad med, at der stadig er reklamations ret på
stumperne. Så få fikset maskinen.

mvh
Henning

Fra : Årslev

Dato : 25-01-06 11:32

Så ser det ud til at det meste er solgt samlet. Der er dog lidt rester
tilbage:

Asus DVD E616 dvddrev
Nypris idag 195 kr (Sverige)

Logitech Cordless Desktop
Nypris idag 299 kr

Logitech Cordless MouseMan Optical mus
Nypris idag 149 kr.

Seagate 80 Gb

Og så et sæt højtalere

Og har forresten også en Lexmark Z25 der virker fint, men mangler
printerpatroner