Ny PSU, hvilken
Fra : kimila

Dato : 22-01-06 00:19

Jeg skal have en ny psu og har tænkt på denne her.

http://www.pc-netto.dk/default.asp?drl=1&productguid=CP-520A2

Er det et ok mærke og vil den fungerer med de nye skærmkort der er nu og
lidt frem i tiden.

Tænker bla. på X1800XT pci-e skærmkort.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Hans

Dato : 22-01-06 00:39

kimila wrote:
> [...]
>
> http://www.pc-netto.dk/default.asp?drl=1&productguid=CP-520A2
>
> Er det et ok mærke og vil den fungerer med de nye skærmkort der er nu

Prøv og kig lidt på denne Seasonic i stedet for Chill:

Hans

Fra : kimila

Dato : 22-01-06 01:25

> Prøv og kig lidt på denne Seasonic i stedet for Chill:

Nu har jeg kikket på den, hvad gør den 260 kr bedre.

Har sammenlignet de to på shg's side og deres dataer ser meget ens ud.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Hans

Dato : 22-01-06 01:49

kimila wrote:

> Nu har jeg kikket på den, hvad gør den 260 kr bedre.
>
> Har sammenlignet de to på shg's side og deres dataer ser meget ens ud.

Papir er jo dejligt taknemmeligt. Praksis er derimod en helt andet sag. Den
gamle regel "man får hvad man betaler for" gælder skam stadigvæk.

Der er en verden til forskel når man ser hvad der sidder inde i kassen, så
de sidste 260 kr. er IMHO givet ganske godt ud.

Hans

Fra : kimila

Dato : 22-01-06 12:10

> [...]
>
> Der er en verden til forskel når man ser hvad der sidder inde i kassen, så
> de sidste 260 kr. er IMHO givet ganske godt ud.

Jeg ser det først nu, kan det være rigtig at der ikke er en afbryder på
Chill psu'en.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-01-06 02:10

> Nu har jeg kikket på den, hvad gør den 260 kr bedre.
> Har sammenlignet de to på shg's side og deres dataer ser meget ens ud.

Seasonic'en har f.eks. større køleprofiler, så blæseren ikke behøver at køre
så hurtigt. Da blæseren oveni er af rigtigt god kvalitet, så kan den stort
set ikke høres. Effektiviteten på Seasonic'en er lidt højere, så den
udvikler mindre varme, og det kan også ses på elregningen i sidste ende. Den
har også Aktiv PFC frem for Chill PSUens passive løsning, og afhængigt af
hvilken elmåler man har installeret, så kan det også give betydelige
strømbesparelser, da man slipper for at betale for mere end den effekt man
reelt bruger.

Når alt dette så er sagt, så vil jeg også tilføje at Chill strømforsyningen
på ingen måder er dårlig, og hvorvidt de 260 kr. er godt givet ud må være op
til dig. Det er kun små detaljer.. Jeg ved at jeg ihvertfald er glad for min
Chill 400W PSU, og jeg tror at de fleste almindelige brugere vil være mere
end godt tilfreds med en Chill PSU.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Michael Friis

Dato : 22-01-06 17:23

En fin strømforsyning.
Læs mere her
http://www.tweakup.dk/article/708/dk/

Fra : kimila

Dato : 22-01-06 19:12

> En fin strømforsyning.
> Læs mere her
> http://www.tweakup.dk/article/708/dk/

Tak for linket.

Det var spændende læsning som gav mig endnu et spørgsmål til jer.

Der står at målene på denne psu er størrer end andre, passer den så i et
kabinet fra fujitsu siemens dvs. kabinettet er en Fujitsu Siemens Scaleo T.

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk