Harddisk / skiftende drev initial
Fra : Rasmus

Dato : 19-01-06 17:57

Hej
jeg benytter ofte en Lacie harddisk som jeg tilslutter min PC med et
firewire kabel. Harddisken er fra tidernes morgen blevet tildelt drev
initialet F: og dvs. at de ting jeg har installeret/oprettet genvej til
selvfølgelig henviser til F: osv. osv.

Pludselig bliver harddisken nu tildelt initialet G: hvilket selvfølgelig
giver en del problemer.

Hvordan får jeg den tilbage til at blive kaldt F: igen... Hjææælp !

Jeg har ikke installeret ting i mellemtiden såsom virtuelle drev der optager
F:

--
Venlig Hilsen

Rasmus Rise Michaelsen
Tlf.: 2250 7781
Mail: rasmus@tenam.dk

Fra : Johnny

Dato : 19-01-06 18:39

"Rasmus" <rasmus@tenam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan får jeg den tilbage til at blive kaldt F: igen... Hjææælp !
>
> Jeg har ikke installeret ting i mellemtiden såsom virtuelle drev der

Sådan tildeles, ændres eller fjernes et drevbogstav

Bruge Windows-grænsefladen

1.. Åbn Computeradministration (lokal).
2.. Klik på Diskhåndtering i konsoltræet.
Hvor?

a.. Computeradministration (lokal)
b.. Lager
c.. Diskhåndtering
3.. Højreklik på en partition, et logisk drev eller en diskenhed, og klik
derefter på Skift drevbogstav eller sti.
4.. Benyt en af følgende fremgangsmåder:
a.. Hvis du vil tildele et drevbogstav, skal du klikke på Tilføj, klikke
på det drevbogstav, du vil bruge, og derefter klikke på OK.
b.. Hvis du vil ændre et drevbogstav, skal du klikke på det, klikke
Rediger, klikke på det drevbogstav, du vil bruge, og derefter klikke på OK.
c.. Hvis du vil fjerne et drevbogstav, skal du klikke på det og derefter
klikke på Fjern.
Vigtigt!

a.. Vær forsigtig, når du opretter drevbogstavstildelinger, for mange
MS-DOS- og Windows-baserede programmer refererer til et bestemt drevbogstav.
Stiens miljøvariabel viser f.eks. bestemte drevbogstaver sammen med
programnavne.
Bemærk!

a.. Hvis du vil åbne Computeradministration, skal du klikke på Start og
derefter klikke på Kontrolpanel. Dobbeltklik på Administration, og
dobbeltklik derefter på Computeradministration.
b.. Du skal være logget på som administrator eller medlem af gruppen
Administratorer for at benytte denne fremgangsmåde. Hvis computeren er
tilsluttet et netværk, kan visse indstillinger for netværkspolitik også
forhindre, at hele proceduren kan udføres.
c.. En computer kan bruge op til 26 drevbogstaver. Drevbogstaverne A og B
er reserveret til diskettedrev, men du kan tildele disse bogstaver til
flytbare drev, hvis computeren ikke har et diskettedrev. Computerens
harddiske får bogstaverne C til Z, mens tilføjede netværksdrev tildeles
drevbogstaver i modsat rækkefølge (Z til C).
d.. Du kan ikke ændre drevbogstavet for systemdiskenheden eller
startdiskenheden.
e.. Der vises muligvis en fejlmeddelelse, når du forsøger at tildele et
bogstav til en diskenhed, et cd-rom-drev eller en flytbar medieenhed,
sandsynligvis fordi den pågældende enhed bruges af et program i systemet.
Hvis dette sker, skal du lukke programmet, som benytter enheden eller
drevet, og derefter klikke på kommandoen Skift drevbogstav eller sti én gang
til.
f.. Windows 2000 og Windows XP tillader statisk tildeling af drevbogstaver
på diskenheder, partitioner og cd-rom-drev. Det vil sige, at du permanent
tildeler et drevbogstav til en bestemt partition, diskenhed eller et bestemt
cd-rom-drev. Tilføjelsen af en ny harddisk til et eksisterende
computersystem påvirker ikke statisk tildelte drevbogstaver.
g.. Du kan også oprette forbindelse til et lokalt drev i en tom mappe på
en NTFS-diskenhed ved at bruge en drevsti i stedet for et drevbogstav. Klik
på Relaterede emner for at få yderligere oplysninger.

begin 666 minusCold.gif
M1TE&.#EA"0`)`)$``/___\;#QH" @ ```"P`````"0`)`$ "$92/B3'=88*<
+4- 9;]5;YRL4`#L`
`
end

begin 666 shortcutCold.gif
M1TE&.#EA"0`)`*(``(AZA68)>\#<P+_4OH" @ ```````````"P`````"0`)
B```#'$@$W"HCR##>B+*2.ZG"E+=EEQ9=0OI%J:J\< (`.P``
`
end

begin 666 plusCold.gif
M1TE&.#EA"0`)`)$``/___\;#QH" @ ```"P`````"0`)`$ "%)2/B3'=88(<
..$HI*9:QULWY-(-<5`#L`
`
end

begin 666 important.gif
M1TE&.#EA"@`*`)'_````_P``@,# P)F9F2'Y! $```(`+ `````*``H```(=
?E!6G"+D!1%-PB#$9L'A"$('9)P:6`4GFTYR/*Q0`.P``
`
end

begin 666 note.gif
AR1HB)(8'<N,7&EJG;JV P4GZ&@D2(";<>HF@,.B)```[