En Creative driver der virker?
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-01-06 16:54

Ja, jeg havde faktisk en, men fik lige pludselig en masse spontane
reboots, og ifølge fejlmeddelelsen havde Creative en løsning på
problemet. Jeg skulle downloade og installere LiveDrvUni-Pack(ENG).

Det gjorde jeg, men så havde jeg pludselig ingen lyd!
Alle indstillinger viste at kortet kørte som det skulle, men der
var altså ingen lyd.

Det viste sig dog at jeg ved at skrue højt op kunne høre lyden,
blandt en forfærdelig masse støj.

Som sagt kørte kortet fint på de gamle drivere, indtil jeg
pludselig begyndte at få spontane reboots i World of Warcraft.

Kortet er af typen "SoundBlaster Live! Player 5.1" (ikke noget
med platinum, digital, value, eller andet), og jeg har æske samt
CD'er (Hvilke ikke indeholder ordentlige drivere såvidt jeg husker).

Det sidder på et ASUS P4P800 deluxe bundkort i PCI slot 2.

Styresystem: WinXP Pro
CPU: Pentium4 3GHz 478/800
Ram: 4*512 MB Kingston DDR3200
PSU: Fulgte med kabinettet - 400W (!)
Grafikkort: Asus V9570/TD128MB GeForce FX5700

Systemet har kun følgende skavanker herudover:
- DVD-drevet vil ikke altid ud ved første (eller anden, eller...)
eject-kommando.
- Et MSI NX6800LE TD128 grafikkort forårsager konstant crashes,
og er defor placeret på en hylde i stedet (Blev udbyttet med
samme resultat)

Findes der en problemfri Creative driver, eller er det mon
min PSU der ikke længere kan trække systemet under belastning?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 14-01-06 19:27

Prøv Creative Autoupdate.
http://www.creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/downloads/su.asp

Den scanner selv efter din hardware og giver dig de muligheder creative har
af drivere og applikationer.

Husk at stoppe din POPup killer imens du er på.

mvh
Bri@n

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-01-06 20:01

"Co@ch [4130]" <coach[slet]@[dette]lite.danmark> wrote in message
> Prøv Creative Autoupdate.
> http://www.creative.com/language.asp?sDestUrl=/support/downloads/su.asp
>
> Den scanner selv efter din hardware og giver dig de muligheder creative
> har af drivere og applikationer.

"Det er ikke nødvendigt at opdatere dit Creative-produkt.
De seneste versioner er allerede installeret på dit system"

NB: Det sagde de også da jeg kørte de gamle drivere...

Ydermere har de kun to drivere til download, begge er patches til
bestemte drivere - som intetsteds kan findes.

Ellers tak.

Fra : Thomas gade

Dato : 14-01-06 23:51

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> [...]
>\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
> ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Mht. til lyden. Har du afinstalleret LiveDrvUni-Pack det burde vel
skaffe dig lyd igen.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-01-06 09:10

"Thomas gade" <placeit-fjern-@gmail.invalid> wrote in message

> Mht. til lyden. Har du afinstalleret LiveDrvUni-Pack det burde vel skaffe
> dig lyd igen.

Jep... Og de spontane reboots.

Jeg har nu fundet ud af hvorfor der var så dårlig lyd.
Efter installation af de nye drivere, var der blevet sat kryds
i "only digital sound" i mixeren...
(Flot, Creative! - Det er ikke et digitalt kort!)

De spontane reboots fortsatte dog.
Har nu prøvet med et patch til LiveDrvUni-Pack samt smidt
kortet ned i PCI slot 3.

So far, so good.