min pc fryser
Fra : lhs

Dato : 14-01-06 10:21

Hej

Jeg har fået det traditionelle problem, pcen fryser men hvad er problemet ?

Har prøvet det meste, taget ram blokke ud en efter en, skift graffikkort,
lydkort, strømforsyning - geninst. windows naturligvis - hvad kan jeg mere
gøre uden at skulle købe en ny - tænker lidt på om det er cpu blæseren, men
systemet viser at cpuen er omkring de 50 grader (er det formeget ?) og sys
temp er 32.

Mit bundkort et aopen ak79D-400vn med en amd athlon xp 2200+ ikke og aldrig
OC køre med 1,67 ghz. Windows xp pro.

Er der nogen indput ?

Lars HS

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-01-06 10:48

> Er der nogen indput ?
Hvis du har prøvet ALT så må det jo være mobo'et. Har du kikket det efter
for dårlige lytter?
Det kan også være din cpu som bliver for varm. Selvom temperatur
aflåsningen siger 50 kan den sagtens være højere.

/THomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Jim

Dato : 14-01-06 14:34

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
news.s3c352cpuxvtjp@sprinter.opasia.dk...

> [...]
> Det kan også være din cpu som bliver for varm. Selvom temperatur
> aflåsningen siger 50 kan den sagtens være højere.

AMD..?? Bliver de varme? Jeg synes ellers, jeg lige er belært om det
modsatte.
Så kan det ikke passe... ;0)

Fra : NS

Dato : 14-01-06 11:16

lhs skrev:
> [...]
> temp er 32.
>
> Mit bundkort et aopen ak79D-400vn med en amd athlon xp 2200+ ikke og aldrig

Måske den skal have en tykkere sweater på så og
måske et halstørklæde.

NS

Fra : Jim

Dato : 14-01-06 14:35

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> Måske den skal have en tykkere sweater på så og måske et halstørklæde.

Ja, den er sikkert for kold. De AMD-cpu'er er simpelthen for gode til at
holde varmen nede, så de rent faktisk fryser.. ;0)

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-01-06 12:20

"lhs" <shane(fjern)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit bundkort et aopen ak79D-400vn med en amd athlon xp 2200+ ikke og
> aldrig OC køre med 1,67 ghz. Windows xp pro.

Har du prøvet at støvsuge den i kølerprofilen?? Det er ufattelige mængder af
skidt der kan sidde i sådan en, og det giver en meget dårligere køling. Tjek
også lige din PSU, og giv den en tur samtidig, når nu du alligevel har åbnet
dyret. Det er vigtigt du får et godt airflow i kabinettet, så luften kan
cirkulere omkring, og få den varme luft blæst ud. Du kan måske endda sætte
en ekstra blæser i, for at hjælpe lidt på vej.

Mvh

Jesper

Fra : Jim

Dato : 14-01-06 14:37

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:43c8de38$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> luften kan cirkulere omkring, og få den varme luft blæst ud. Du kan måske
> endda sætte en ekstra blæser i, for at hjælpe lidt på vej.

Vil det rent faktisk sige, at medens Intel bare kører videre, endog i et
svagt dæmpet tempo, så lukker AMD bare helt ned, når de bliver varme?
Jamen dog. Jeg troede, AMD var en gude-cpu med uanede mængder af
ressourcer.. ;0)

Fra : Jens G

Dato : 14-01-06 15:50

On Sat, 14 Jan 2006 14:36:53 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> [...]
>svagt dæmpet tempo, så lukker AMD bare helt ned, når de bliver varme?
>Jamen dog. Jeg troede, AMD var en gude-cpu med uanede mængder af

Jamen fortsæt du endelig i den tro.

Og lær at skelne mellem Athlon XP og Athlon 64.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 14-01-06 16:43

> [...]
> svagt dæmpet tempo, så lukker AMD bare helt ned, når de bliver varme?
> Jamen dog. Jeg troede, AMD var en gude-cpu med uanede mængder af

Ind til en Intel bliver for varm, så ja. Problemet der kan være køling vil
være totalt uændret for ydelsen, uanset om der står Intel, AMD, eller andre
mærker på. Bliver en CPU for varm brænder den ganske enkelt af. Men når du
så er så kålhøgen, så se lige på hvilken CPU der kan tåle de højeste
temperaturer, så vil du nok ændre din opfattelse lidt. Jeg vil mene, det må
være bedre at en maskine fryser, end at CPU'en kører langsommere og
langsommere. Når den fryser, så ved man da trods alt der er noget galt, og
man skal gøre noget. Det ved man ikke ved at den bare kører langsommere, for
til sidst at stå af, -- UDEN varsel !!

Jesper