XP-død, - batteriskift??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 09-01-06 12:08

Hello venner!

Et par simple spørgsmål!

Mit styreprogram XP er noget skrøbeligt.
Ca. 3 døgn efter installation bliver det ustabilt og kan efterfølgende
ikke startes.
Jeg installerer på ny - det har jeg netop gjort nu og krydser fingre, men
tilliden ligger på et møj' bette sted.

Kan det være manglende evne til at huske, for eks. hvis batteriet er for
gammelt - fra omkring 1999?

Eller kan det være den XP-udgave jeg anvender (genbrug)? - hvilket jeg har
svært ved at forestille mig, da min gamle Win.98SE altid har hjulpet mig i
vanskelige situationer.

Og lige en ting til. Slider det på - eller er det ødelæggende for
harddisken med de gentagne formateringer, som jeg har været nødt til ?

Det var alt for nu - men jeg kommer sikkert igen.

Bedste hilsen
Palle

Fra : Per Nielsen

Dato : 09-01-06 12:20

Kunne evt. også være problemer med PSU'en. Har du mulighed for at prøve med
en anden et stykke tid?

Fra : JK

Dato : 09-01-06 12:32

On Mon, 9 Jan 2006 12:08:06 +0100, "Palle Bugtrup"
<pilgrim.cyclemotors@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Og lige en ting til. Slider det på - eller er det ødelæggende for
>harddisken med de gentagne formateringer, som jeg har været nødt til ?

Det kan måske være harddisk controlleren på bundkortet, der er dårlig.
Har set tidligere hvordan det kan ødelægge en frisk windows på ret
kort tid. Filerne bliver jo syge.

Faktisk kan det være mange ting: controller, psu, ram, cpu.

Har engang set en halvgående cpu, der ikke kunne installere XP, medens
den sagtens kunne installere win98.

mvh

John

Fra : Michael Friis

Dato : 09-01-06 13:44

"Palle Bugtrup" <pilgrim.cyclemotors@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilliden ligger på et møj' bette sted.
>
> Kan det være manglende evne til at huske, for eks. hvis batteriet er for

Nej, for så ville problemet være, at din BIOS nulstilles. (dato, osv.)

> Eller kan det være den XP-udgave jeg anvender (genbrug)? - hvilket jeg
> har
> svært ved at forestille mig, da min gamle Win.98SE altid har hjulpet mig i
> vanskelige situationer.

Genbrug? Hvad mener du?

> Og lige en ting til. Slider det på - eller er det ødelæggende for
> harddisken med de gentagne formateringer, som jeg har været nødt til ?

Nej. Det er den bygget til.

Mvh.
Michael

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-01-06 00:18

> [...]
> tilliden ligger på et møj' bette sted.
>
> Kan det være manglende evne til at huske, for eks. hvis batteriet er for

Nej
Jeg har netop selv lige været ude for det samme og det viste sig
at det var harddisken der var defekt. Det hele virkede umiddelbart
men efter nogle genstarter gik den kold på mange mærkelige
måder. Troede også først det var IDE 1 det var galt med og
prøvede IDE 2 som gav samme resultat for til sidst at prøve
med en anden harddisk og problemerne var væk.