Drivere til HW i XP
Fra : SB

Dato : 06-01-06 15:51

Det er åbenbart svært at få drivere til bl.a. mus så disse kan bruges
funktionelt i XP.
Jeg har probl. med bl.a en Logitech Trackball + en Futsie Siemens mus.
Begge mus er xp-kompatible, men kan jo slet ikke konfig så alle funktioner
kommer frem. Begge mus bliver kun genkendt i XP som værende standard-mus.
Hvorfor i alverden er der ikke lavet drivere til forskellige mus i XP, eller
er det Microsoft selv der ønsker at folk kun skal bruge HW der står
Microsoft på?
Nu har jeg en dyr mus hvor jeg altså ikke kan udnytte dens fulde
funktionalitet

--
MVh
S.B.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-01-06 17:52

"SB" <sb@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> Det er åbenbart svært at få drivere til bl.a. mus så disse kan bruges
> funktionelt i XP.
> Jeg har probl. med bl.a en Logitech Trackball

Nej det er faktisk ret nemt.
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/DK/DA,CRID=1780

+ en Futsie Siemens mus.

Tror du skal arbejde lidt på det navn og evt. grave et model nr frem.

> Begge mus er xp-kompatible, men kan jo slet ikke konfig så alle funktioner
> kommer frem. Begge mus bliver kun genkendt i XP som værende standard-mus.

Du kan måske selv installere den som en bestemt type mus, uden brug af
drivere.

> Hvorfor i alverden er der ikke lavet drivere til forskellige mus i XP,
> eller er det Microsoft selv der ønsker at folk kun skal bruge HW der står
> Microsoft på?

Nej

> Nu har jeg en dyr mus hvor jeg altså ikke kan udnytte dens fulde
> funktionalitet

Så installer den rigtigt.

Fra : SB

Dato : 07-01-06 17:09

> Nej det er faktisk ret nemt.
> http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/DK/DA,CRID=1780

Har været dér - og platform XP er som eneste os nedtonet på sitet. Musen
genkendes stadig kun som en standard mus og derved kan jeg ikke konfig de
enkelte knapper.

> + en Futsie Siemens mus.
>
> Tror du skal arbejde lidt på det navn og evt. grave et model nr frem.

Ja, det gik lidt hurtigt med stavningen, men det drejer sig om
FujitsuSiemens model r2316a.

> Så installer den rigtigt.
Jeg kan jo ikke gøre andet end at install mussene og bruger de medfølg.
drivere, men når XP ikke registr. dem som andet end standardmus kan jeg jo
ikke konfig dem som jeg vil.
Jeg undrer mig bare over hvorfor det er sådan?
Mvh
S.B.

Fra : SB

Dato : 07-01-06 17:12

Lige en tilføjelse - begge mus kan fig. i både Win98 og ME, men altså ikke i
XP.
Mvh
S.B.