bedste dvd-rip software?bedste cd til mp3 ~
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-01-06 20:03

jeg leder efter software til at konvertere en dvdfilm om så den kan
ligge på min harddisk jeg har lånt en film af min nabo og vil godt
kunne aflevere den tilbage hurtigt og så have den på harddisken så jeg
kan se den når jeg har tid, jeg har intet dvdbrænderdrev så kender
ikke programmerne der bruges til sådan noget, håber nogen kan give et
navn ellerlink til noget software der er nemt og gratis ?

og så spørgsmål nr 2 hvis man vil lave musikcder om til mp3 hvilket
program er så nemmest til det ? min arbejdskolega har købt en mp3
afspiller til sin søn i julegave men han aner ikke hvordan man laver
mp3

jeg har for et par år siden selv lagt mit eget musik ind som mp3 der
brugte jeg et program der hed audiocatalyst, jeg kan ikke en gang selv
huske hvordan jeg gjorde jeg ved ikke om der er kommet noget bedre
og aller vigtigst nemmere, da min kolega ikke har meget forstand på
computere håber nogen kan hjælpe ?

Fra : Max

Dato : 05-01-06 20:21

Hej

> [...]
> program er så nemmest til det ? min arbejdskolega har købt en mp3
> afspiller til sin søn i julegave men han aner ikke hvordan man laver

CDex er rigtig nem, effektiv og hurtig at bruge.

http://www.mp3-converter.com/cdex.htm

Mvh Max

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-01-06 16:01

On Thu, 5 Jan 2006 20:20:57 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>CDex er rigtig nem, effektiv og hurtig at bruge.
>
>http://www.mp3-converter.com/cdex.htm
>
>Mvh Max

jeg prøvede et par stykker men "Switch" er jo lynhurtig og nem, jeg
ved ikke helt om det var den du mente, men nemmere kan det vist ikke
blive tak for linket

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-01-06 20:39

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> crashed Echelon writing

> [...]
> ikke programmerne der bruges til sådan noget, håber nogen kan give et
> navn ellerlink til noget software der er nemt og gratis ?

Hvad har det med hardware at gøre?

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter

Dato : 05-01-06 22:07

Hej.

> og så spørgsmål nr 2 hvis man vil lave musikcder om til mp3 hvilket
> program er så nemmest til det ?

Windows Mediaplayer 9 og 10, kan sættes op til at gøre det helt automatisk
når der sættes en CD i PC´en, det tager vel ca. 30-40 sek. for en hel CD så
vidt jeg husker, det er da nemt, hurtigt, og så er programmet nok allerede i
deres pc i forvejen....

Men som en anden skriver, så har det ikke meget med hardware at gøre....

Mvh.
Peter

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-01-06 16:06

On Thu, 5 Jan 2006 22:07:04 +0100, "Peter" <UnKnOwN@Mail.qwerty>
wrote:

> [...]
>deres pc i forvejen....
>
>Men som en anden skriver, så har det ikke meget med hardware at gøre....

nej men i havde jo forstand på det aligevel ja jeg har mediaplayer
10 så ved jeg da at den også kan men nu prøver jeg det lille
switch-program først så tak for hjælpen

Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 08-01-06 10:48

Til ripning af en dvd film er der flere muligheder.
winISO: et lille program som blot laver en image fil af dvd´ens
indhold
DVD fab: et godt program til at dele en film op i 2 således at det kan
være på brændbare dvd skiver
DVD shrink 3.2: et fint program hvis man ønsker at komprimere en
original film på mere end 4,44 GB til én brændbar skive

Jeg vil tro at winISO er det rette for dig, hvios det blot drejer sig
om at kopiere hele filmen til senere afspilning.
For at afspille iso filmen skal ud have et program der laver et
virtuelt dvd drev f.eks. deamon
Hent winiso her http://www.tucows.com/get/209285_87283
hent daemon her: http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=741

kontakt mig hvis du har yderligere spørgsmål