Køb af ny hardware
Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 01-01-06 20:18

hej

jeg står og skal opgradere min computer.

jeg har valgt følgende dele

Bundkort: Asus P5LD2
Grafik: Asus EN6800GT
CPU: Intel socket 775 Prescott 3.0 Ghz
ram: 2*512 kingston dual ram pc 5400

Mit spørgsmål er om at det virkeligt kan passe man ikke kan finde en
processor som kan kører mere end 800 på FSB, for selve bundkortet kører
1066.

Og nogen der har erfaringer med de dele jeg ny køber ??

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-01-06 20:46

On Sun, 1 Jan 2006 20:18:01 +0100, "Kenneth Schiøtt"
<k_schiott@hotmail.com> wrote:

> [...]
>1066.
>
>Og nogen der har erfaringer med de dele jeg ny køber ??

hvad skal du bruge maskinen til ?

jeg har selv et asus 6800gt (128mb ram) og det sparker røv, hvis det
var mig der skulle købe nu ville jeg købe et 7800 men det kommer jo
an på hvad man skal spille ! mit er desuden agp men det kører vildt
godt, du skal huske at hvis du vil have en lydløs maskine så skal du
nok ud og have en ny blæser for asusblæseren lydder som en jetjager

hvis du vil bruge maskinen til et spil som doom3 så skal du købe 2gb
ram jeg har målt en spidsbelastning på 1.2gb ram forbrug ved doom så
jeg er glad for mine 2gb dualram

så skal du måske kigge på cashlatency "sikkert ikke korekt stavet"
men den er vigtig, hellere 2gb langsommere ram end 1 gb hurtig hvis du
altså vil spille krævende spil

Fra : Kenneth Schiøtt

Dato : 01-01-06 20:55

"Punish the deed, not the breed." <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
>
> så skal du måske kigge på cashlatency "sikkert ikke korekt stavet"
> men den er vigtig, hellere 2gb langsommere ram end 1 gb hurtig hvis du

Ja jeg vil selvfølgelig også gerne have et 7800, men det koster stadig meget
mere end jeg er villig til at betale, samme gør sig gældende med ram. Men
jeg spiller meget bilspil samt World of warcraft

Fra : Hans

Dato : 02-01-06 01:07

Kenneth Schiøtt wrote:

> Ja jeg vil selvfølgelig også gerne have et 7800, men det koster
> stadig meget mere end jeg er villig til at betale, samme gør sig
> gældende med ram. Men jeg spiller meget bilspil samt World of warcraft

Det har været oppe og vende adskillige gange, men hvis du primært bruger
maskinen til spil så er du altså bedre tjent med en AMD Athlon 64 platform.

Hans