Hvordan checkes om RAM kører Dual Channel?
Fra : SvendJ

Dato : 31-12-05 13:31

Hej!

Jeg har lige bygget en ny PC sammen med min søn.

Der er monteret 2 x 512 MB Corsair PC 3200 DDR RAM.

Motherboardet understøtter Dual Channel, men hvordan checker jeg, at det
rent faktisk virker?

På forhånd tak for svaret!

Godt nytår!

M.v.h.
Svend

Fra : Sven

Dato : 31-12-05 13:44

> Motherboardet understøtter Dual Channel, men hvordan checker jeg, at det
> rent faktisk virker?

Nogle bundkort skriver det under POST (i starten hvor den skriver om hvor
meget ram der er i, hvilken CPU evt. finder dine drev), men hvis der er et
fuldskærms-logo, kan man ikke se det. Man kan også hente dette lille
program, som er gratis, som viser memorytiming aktuel, hvad SPD-chippen på
ramklodserne indeholder, samt om rammen kører single eller dual.
http://www.cpuid.org/cpuz.php

Sven (uden d)

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-12-05 14:03

"Sven" <none@com.com> skrev i en meddelelse

>Man kan også hente dette lille program, som er gratis, som viser
>memorytiming aktuel, hvad SPD-chippen på ramklodserne indeholder, samt om
>rammen kører single eller dual.
> http://www.cpuid.org/cpuz.php

Mit A7n8x-x -som er discount udgaven i a7n8x serien, og mangler bla dual
ram. Aligevel rapporterer cpu-z at den kører dual. Så jeg ville stole lidt
mere på POST beskeden end cpu-z (som iøvrigt et er fikst program til mange
ting).

Fra : SvendJ

Dato : 31-12-05 16:18

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere på POST beskeden end cpu-z (som iøvrigt et er fikst program til mange

Hej!

Mange tak for svaret.

Motherboardet er et: ASUS A8N-SLI Premium, så det burde understøtte dual.

Med venlig hilsen

Svend

Fra : SvendJ

Dato : 31-12-05 16:15

> [...]
> program, som er gratis, som viser memorytiming aktuel, hvad SPD-chippen på
> ramklodserne indeholder, samt om rammen kører single eller dual.

Hej!

Mange tak for et godt svar.

Med venlig hilsen

Svend (med d)