Min MX700-mus driller
Fra : Jim

Dato : 31-12-05 11:37

Min snart 3 år gamle MX700-mus driller ved at give dobbeltklik i tide og
utide, når jeg kun ønsker enkeltklik.
Er det virus eller en anden ustabilitet i min mus eller software?

Med venlig hilsen, på forhånd tak og med ønske om et godt nytår til alle

Jim.

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 31-12-05 11:48

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det virus eller en anden ustabilitet i min mus eller software?
>
> Med venlig hilsen, på forhånd tak og med ønske om et godt nytår til alle

Kontakten under trykknappen er dårlig.
Det er en microswitch, og de laver dette nummer når de bliver slidte.
Det kaldes også for "polling"
Knappen laver en "kommando" når du trykker ned på knappen og desværre laver
den også kommandoen når du slipper.

Kun en ny switch kan redde din mus, men det kan ikke svare sig.

Jeg har en brugt MX700 du kan købe, hvis interesseret?

mvh
Bri@n

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-12-05 12:11

"Co@ch [4130]" <coach[slet]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Kun en ny switch kan redde din mus, men det kan ikke svare sig.

Er man lidt fingernem og har sådan en switch kan det nu godt lade sig gøre.

Fra : Jim

Dato : 31-12-05 13:48

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Co@ch [4130]" <coach[slet]@[dette]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Er man lidt fingernem og har sådan en switch kan det nu godt lade sig
> gøre.

Ja, jeg har skiftet disse små switches et par gange i andet udstyr, men det
er en gang pillearbejde.
På den anden side, hvad skulle man ellers foretage sig en kedelig lørdag
aften..

Mvh. Jim.

Fra : Jim

Dato : 31-12-05 13:45

> [...]
>
> Kun en ny switch kan redde din mus, men det kan ikke svare sig.
>
> Jeg har en brugt MX700 du kan købe, hvis interesseret?

Hej Co@ch,

Tusing tak for dit svar.
Jeg havde selv switchen i tankerne, men ville først udelukke det
softwaremæssige, før jeg gik igang med at skille musen ad.
Jeg takker da for dit tilbud ang. din brugte mus, men jeg overvejer at købe
ny sammen med tastatur, da sidstnævnte snart går på pension efter anvendelse
til 3 pc'ere og 6 trofaste år.

Tak endnu engang.

Mvh. Jim.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 31-12-05 14:10

Jim wrote:

> [...]
> at købe ny sammen med tastatur, da sidstnævnte snart går på pension
> efter anvendelse til 3 pc'ere og 6 trofaste år.

Må jeg så i samme ombæring anbefale dig at kigge på MX1000 i stedet for?
Prisen er vist nogenlunde den samme. Det fås vist også i et samlet sæt med
mus og tastatur (MX3100?).
Jeg havde tidligere en MX700 og skiftede den til en MX1000 og har ikke ét
eneste sekund fortrudt det. Det er den mest præcise og behagelige mus jeg
nogensinde har haft.

Søren

Fra : Jim

Dato : 31-12-05 15:01

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43b68345$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> eneste sekund fortrudt det. Det er den mest præcise og behagelige mus jeg

Lyder interessant.
Jeg har hørt sporadiske anbefalinger på netop MX1000, så det kunne da være,
at jeg skulle se nærmere på den.

Takker mange gange.

Fra : Co@ch [4130]

Dato : 31-12-05 18:00

> [...]
> eneste sekund fortrudt det. Det er den mest præcise og behagelige mus jeg

MX3100 er udgået, og erstattet af MX5000 (MX3000 er uden lader til musen.)
Musen er den samme som MX1000, men dog med Bluetooth.

Jeg har selv dette sæt, og Bluetooth overførslen af signalerne giver
sommetider lidt underlige problemer, såsom at musen pludselig bliver langsom
nogle sekunder, for derefter at springe et vilkårligt sted hen.
(irriterende)

MX1000 musen virker klart bedst alene og med infrared signal.

Mvh
Bri@n

Fra : Gert

Dato : 01-01-06 17:05

On Sat, 31 Dec 2005 11:48:14 +0100, "Co@ch [4130]"
<coach[slet]@[dette]lite.danmark> wrote:

>Kun en ny switch kan redde din mus, men det kan ikke svare sig.

Husk lige at der faktisk er 5 års garanti på denne mus !

Ring til Logitech..

Fra : Jim

Dato : 01-01-06 19:33

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Husk lige at der faktisk er 5 års garanti på denne mus !
>
> Ring til Logitech..

Havde jeg da ingen erindring om.
Når jeg ser på info om logitech-mus, så står der 3 år.
Er det noget specielt med MX700, at der er 5 år.

J.

Fra : Gert

Dato : 01-01-06 22:24

On Sun, 1 Jan 2006 19:32:33 +0100, "Jim"
<Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

>Er det noget specielt med MX700, at der er 5 år.

Nu da musen er udgået har Logitec jo fjernet info fra deres
hjemmeside.

Men skriv blot "mx700 garanti" på Google, der er mange hits.

Jeg ville blot kontakte Logitec her i Danmark - de er faktisk ret så
flinke !

Fra : Jim

Dato : 01-01-06 23:42

> [...]
>
> Men skriv blot "mx700 garanti" på Google, der er mange hits.
>
> Jeg ville blot kontakte Logitec her i Danmark - de er faktisk ret så

Jeg fandt lige fakturaen på musen. Den er handlet hos IT-butikken i februar
2003.
Så må det vel være It-butikken, jeg skal have fat i i første omgang?

J.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-06 00:42

> Jeg fandt lige fakturaen på musen. Den er handlet hos IT-butikken i
> februar 2003.
> Så må det vel være It-butikken, jeg skal have fat i i første omgang?
>
> J.

http://www.itbutikken.dk/RMA/reklamation.asp

Kurt

Fra : Jim

Dato : 02-01-06 01:09

> "Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> http://www.itbutikken.dk/RMA/reklamation.asp

Takker mange gange..

J.

Fra : Gert

Dato : 02-01-06 11:24

On Sun, 1 Jan 2006 23:42:01 +0100, "Jim"
> [...]

>2003.
>Så må det vel være It-butikken, jeg skal have fat i i første omgang?

Det tror jeg ikke du får noget ud af, forhandlerens ansvar er udløbet
efter de 2 års garanti/reklamationsret.

Logitech står selv for de resterende 3 års garanti.

De har telefon 35 44 55 17

Fra : Jim

Dato : 02-01-06 12:24

> Det tror jeg ikke du får noget ud af, forhandlerens ansvar er udløbet
> efter de 2 års garanti/reklamationsret.
>
> Logitech står selv for de resterende 3 års garanti.
>
> De har telefon 35 44 55 17

Har talt med en meget informativ og hjælpsom herre hos IT-butikken, som bad
mig returnere varen til IT-butikken.
Så ville de tage sig af sagen.
Om de så sender sagen videre til Logitech, skal jeg ikke kunne sige noget
om.
Men det er nok meget sandsynligt.

J.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 31-12-05 11:42

> [...]
> utide, når jeg kun ønsker enkeltklik.
> Er det virus eller en anden ustabilitet i min mus eller software?

Har du prøvet at geninstallere driveren, og evt. set om der er kommet en ny
og opdateret version? Jeg går ud fra at du allerede har kørt et virus check
på din pc, ellers skal du starte med det og bagefter opdatere din driver.

Godt nytår.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Jim

Dato : 31-12-05 13:38

"Christian M. Nielsen" <look.for.it@my.webpage> skrev i en meddelelse

> [...]
> ny og opdateret version? Jeg går ud fra at du allerede har kørt et virus
> check på din pc, ellers skal du starte med det og bagefter opdatere din

Hej Christian,

Jo, jeg har både kørt NAV og diverse andre
antivirus/spywarekiller-programmer.
Og nyeste driver er installeret.

Og nu er det så, at jeg ikke rigtig kan komme videre.
Men jeg må vel prøve igen og se, om der er noget der virker efter en ny
skanning og geninstallering af driver.

Mvh. Jim.

Fra : Jim

Dato : 05-01-06 11:52

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Min snart 3 år gamle MX700-mus driller ved at give dobbeltklik i tide og
> utide, når jeg kun ønsker enkeltklik.

Jeg har fået løst problemet med hjælp fra Logitech.

J.

Fra : Jim

Dato : 09-01-06 17:47

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Min snart 3 år gamle MX700-mus driller ved at give dobbeltklik i tide og
> utide... [Snip]

Og i dag fik jeg min nye mus fra Logitech, en MX1000... Mums!

Talte med Logitech d. 5 jan. og vups...4 dage senere har jeg en ny.
Impressing.

J.