anbefaling af bundkort + processor
Fra : N9

Dato : 29-12-05 20:23

Hej

Jeg skal have opgarderet en computer.
Det der skal købes er en bundkort + cpu + ram + køler, hvad anbefaler i??
Alt andet har jeg i den gammel computer.
Computeren skal bruges til spil, men af de mindre slags.

På forhånd tak

Mange nytårs hilsner

N9

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-12-05 20:29

"N9" <nhi@stofanet.dk[remove]> crashed Echelon writing

> Det der skal købes er en bundkort + cpu + ram + køler, hvad anbefaler i??
> Alt andet har jeg i den gammel computer.

Mhmm, hvilket grafikkort har du? Fremtiden er PCI-Express, så hvis du kører
med AGP skal man lidt vide om du absolut vil beholde, eller man kan
anbefale PCI-E til dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : N9

Dato : 29-12-05 21:09

> Mhmm, hvilket grafikkort har du? Fremtiden er PCI-Express, så hvis du
> kører
> med AGP skal man lidt vide om du absolut vil beholde, eller man kan
> anbefale PCI-E til dig.

Det er bare det gammel AGP eller hvad det nu hedder

N9

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 22:22

"N9" <nhi@stofanet.dk[remove]> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alt andet har jeg i den gammel computer.
> Computeren skal bruges til spil, men af de mindre slags.

Når du har et AGP i forvejen så kunne Asrock Dual Sata2 være en mulighed.
Det har både AGP og det moderne PCI-Express.
En Cpu kan være en hvilkensomhelst Socket 939, Opteron 144 er et rigtigt
godt valg, hvis den da bare var på lager :) En AMD 64 3000+ eller 3200+ er
også ganske fin, og de er på lager. Bare find en som hedder noget med "BOX",
det betyder at der er en køler med.
Af ram finder du bare de billigste DDR400 ram, minimum 1GB fx. 2x512mb
DDR400, eller evt. 1x1GB. Jeg har lige købt en stang 1GB til under 600,-

Held og lykke med det