Hva er bedst? 2.8P4 eller AMD barton2800
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 28-12-05 14:56

Hejsa NG

Jeg har lige et spørgsmål..

Jeg har min AMD barton 2800XP (2083) monteret på ASUS A7V600 Motherboard med
1gb ram

Jeg har fået fat i en P4 2800mhz og et ASROCK P4s61 motherboard maskinen får
samme mængde ram

Hvis jeg skal lave en af dem til en god stabil spille maskine, hva skal jeg
så vælge?

Ved ikk om FSB har noget og sige, men min amd kører 400 og min P4 kører 533

Fra : Lars & Jane

Dato : 28-12-05 21:59

> [...]
> jeg så vælge?
>
> Ved ikk om FSB har noget og sige, men min amd kører 400 og min P4 kører

Vil helt klart vælge P4, da den er hurtigere end amd i fsb, samt pentium
ikke bliver så varme som amd.
Og skulle du pludselig stå med en amd i overskud, køber jeg den gerne af
dig,hvis vi kan finde ud af en fornuftig pris...
Mvh Lars & Jane...

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-12-05 00:41

Lars & Jane wrote:

> Vil helt klart vælge P4, da den er hurtigere end amd i fsb, samt
> pentium ikke bliver så varme som amd.

Eh? P4 og "ikke varm" i samme sætning?

Søren

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-12-05 22:06

On Wed, 28 Dec 2005 14:56:24 +0100, Daniel Pedersen
<Nielsen_Daniel@hotmail.com> wrote:

> [...]
> får samme mængde ram
>
> Hvis jeg skal lave en af dem til en god stabil spille maskine, hva skal
Jeg ville tage Bartonen, den er marginalt hurtigere og så har den et
udemærket mobo. Men der er ikke stor forskel på dem. Jeg går udfra at
P4'eren er en Northwood ellers forholder det sig anderledes. Hvis det er
en prescot så skal du helt sikkert holde dig fra den. Men svjv laves de
ikke i den hastighed.

> Ved ikk om FSB har noget og sige, men min amd kører 400 og min P4 kører
> 533
En barton 2800+ kører 166*2=333 og en P4 2800 533QDR dvs. 133*4 og det er
ikke direkte sammenlignligt. De kan begge bruge Pc3200 ram og rammen kan
køres asynkront med fsb.

Hvis du har begge maskiner så kan du jo prøve at lave nogle benchmarks på
dem begge med de spil du plejer at spille. Så ved du hvilken der er
hurtigst. Ift. stabilitet så er der ingen forskel på det. Det er andre
faktorer som har størrer indflydelse på det end cpuen, f.eks. køling,
mobo, ram og psu.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 28-12-05 22:36

Det er en P4 Northwood,

Min Amd er ikk særlig stabil og den har en ret god køler og blir ikk mere
end 47 grader når jeg spiller... har endnu ikk tjekket op på min P4 men den
kører PT med en køler fra en P4-2.533ghz cpu...

Ang mobo, så sys jeg ikk A7V600 er særlig godt.. den opfører sig underligt
ved ved ram kørende ved 400mhz hvorimod mit asrock snildt kører de 400 så
mine ram kommer op på PC3200..

I en overall, hvilken maskine ville kører bedst i døgndrift,

Fra : boerge_jensen@get2ne~

Dato : 29-12-05 02:00

> Min Amd er *ikk* særlig stabil og den har en ret god køler
> og blir *ikk* mere end 47 grader når jeg spiller... har endnu
> *ikk* tjekket op på min P4 men den kører PT med en køler
> fra en P4-2.533ghz cpu...

Har du *ikk* fået *hikk*?

Min stavekontrol går fuldstændig amok når den ser din *ikk* og
*blir*.

Gør dig lidt umage når du staver offentligt, så skal du lege
staveleg
med din søster når du er offline.

--
Børge

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-12-05 02:06

On 28 Dec 2005 17:00:23 -0800, boerge_jensen@get2net.dk wrote:

> Har du *ikk* fået *hikk*?

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Specielt afsnittet "Der skal være plads til alle"

Fra : boerge_jensen@get2ne~

Dato : 29-12-05 03:02

Thomas Jespersen skrev:

> http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
>
> Specielt afsnittet "Der skal være plads til alle"

Jo, men hvad har det at gøre med stavekontrollen?

Jeg ved da godt at vi alle er forskellige, men enhver ved da at *ikk*
skal
staves *ikke*, ikke? - og *blir* skal staves *bliver*, det andet er da
frygteligt,
ikk?

Daniel har også gået i skole, og jeg nægter at tro at læreren har
lært ham det
på den måde, det er noget han selv har fundet på for at være smart,
men det er
ikke særlig smart i mine øjne. Når det er offentligt tilgængeligt,
bør det være så
korrekt som muligt, så alle kan læse med uden problemer.

Der findes naturligvis lærere der aldrig har lært at stave, og derfor
heller ikke er i
stand til at lære fra sig, men de hører nu til sjældenhederne.

Jeg forstår derfor ikke hvorfor du forsvarer en forkert stavemåde med
henvisning
til en artikel om debatteknik. Vi ønsker jo alle det danske sprog
bevaret i den
form det nu skal bevares, og jeg mener det er på sin plads at komme
med den
slags små korrektioner. Hvor er vi ellers henne hvis vi ikke må
kommentere den
slags?

Daniel tænker sig om til næste gang han skriver et indlæg, og alle
er glade, også
Daniel, nu er der endelig en der retter ham efter skoletiden, hvor
læreren har
opgivet ham som håbløs, men han ved godt selv at hans *ikk* mere
provokerende
end korrekt. Han bliver nok også voksen en dag? Vi har jo alle været
på den måde
da vi var på hans alder.

Skal vi over i sproggruppen nu?

--
Børge

Fra : Steffen Faurholt

Dato : 29-12-05 16:36

<boerge_jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Thomas Jespersen skrev:

> [...]

provokerende
end korrekt. Han bliver nok også voksen en dag? Vi har jo alle været

Et godt råd: Ignorer kværulanterne.
Der er ikke megen sjov i at genere andre, hvis de overser det.

Fra : Ding-Dong

Dato : 29-12-05 17:25

<boerge_jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Skal vi over i sproggruppen nu?

Ja tak, for din bogstavsjagt gør intet gavn hverken i denne tråd eller i
denne NG.
Med venlig hilsen

Ding-Dong