Lydkort til 5.1 højtaler ?
Fra : Leo Jørgensen

Dato : 26-12-05 21:01

Hej

En kolega´s søn har fået et 5.1 højtalersæt i julegave, fint nok, men han´s
lydkort er bare et almindelig "2.0" lydkort, når jeg så sidder og kigger på
lydkort på nettet, så er de fleste 7.1, kan han bruge sådan et, eller skal
det være et 5.1, det er nemlig ikke så nemt at finde et 5.1 mere, efter hvad
jeg kan se.

Har kigget på Sound Blaster Audigy 2 Value, men intet er bestemt endnu.
Kan jo godt være der er kommet andre lydkort som er lige så gode, så jeg
høre gerne fra jer som nemt kan være bedre vidende end mig om dette emne.

Hygsom
Leo

Fra : Peter

Dato : 26-12-05 21:39

"Leo Jørgensen" <leo@leo dot lir dot dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det være et 5.1, det er nemlig ikke så nemt at finde et 5.1 mere, efter

Prøv at sætte højttalerne til.
Højttalerne gengiver/forstærker det signal der kommer fra lydkortets
højttaler udgang, og er bedøvende ligeglade med hvilket fabrikat og type
lydkort du har i computeren.

PeterB

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-12-05 21:48

On Mon, 26 Dec 2005 21:01:14 +0100, Leo Jørgensen wrote:

> [...]
> det være et 5.1, det er nemlig ikke så nemt at finde et 5.1 mere, efter hvad

Ok ja. Jeg kører med et 2.1 højttalersæt på et 7.1 lydkort (på bundkortet),
og det virker fint.

> Har kigget på Sound Blaster Audigy 2 Value, men intet er bestemt endnu.
> Kan jo godt være der er kommet andre lydkort som er lige så gode, så jeg
> høre gerne fra jer som nemt kan være bedre vidende end mig om dette emne.

Audigy 2 er et fornuftigt valg hvis din kollegas søn spiller meget. (hvad
han sikkert gør :) )

Fra : Kristian Knigge

Dato : 26-12-05 21:56

Bare køb et 7.1 kort. De kan fået forholdsvis billigt, og det understøtter
også 5.1, ligesom 5.1 sæt også understøtter 2.1... Ikke :)

- Knixe

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-12-05 22:11

On Mon, 26 Dec 2005 21:01:14 +0100, Leo Jørgensen dot lir dot dk>
<<leo@leo> wrote:

> [...]
> høre gerne fra jer som nemt kan være bedre vidende end mig om dette emne.

Hej
Det billigeste og letteste er helt sikkert at købe et brugt kort. f.eks.
et creativ live. Det vil passe fint til et 5.1 højttalersæt.
/Thomas

--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"