Computeren starter med at "blæse"
Fra : Dopedog

Dato : 22-12-05 11:24

Hejsa.

I forgårs begyndte min computer pludselig at lave en "blæselyd". Det lyder
ligesom hvis et vindue står på klem og det lige blæser ind :s

Hvad kan det være ? Den kan gøre det et par gange i timen, men da jeg
vågnede op imorges (jeg havde haft computeren tændt natten over da jeg
defragmenterede C drevet) så blev den ved med at stå og "blæse" og "blæse"!

Går ud fra at det nok er blæseren i computeren der er noget galt med. Eller
? Eventuelt kan det jo også være blæseren på grafikkortet (hvis der er sådan
en på :s).

Jeg mistænker dog lidt at "problemet" er at jeg har 3 harddiske i
computeren, og ingen af dem bliver kølet ned. Men det skal dog siges at
computeren ALDRIG er gået ned mens den er begyndt at "blæse" eller noget som
helst. Faktisk kan jeg ikke mærke forskel hvis jeg sidder og spiller, eller
ser noget, og den så begynder at "blæse" så det kan vel ikke være en af
harddiskene ?

Gode råd modtages GERNE :)

-Ronnie

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-12-05 23:03

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som helst. Faktisk kan jeg ikke mærke forskel hvis jeg sidder og spiller,
> eller ser noget, og den så begynder at "blæse" så det kan vel ikke være

Start med at pille kabinettet/kabinetsiden af og lyt så. Det kan jo både
være cpu blæser, psu blæser, grafikkort blæser og måske endda en chip
blæser.
Mens computeren er tændt sætter du så en finger på midten af blæserne, så de
går lidt ned i hastighed. Så vil du med det samme kunne høre, hvis det er en
af dem, som laver forkerte lyde.
For os andre vil det være rent gætteri.

Kurt

Fra : Casper Bang

Dato : 24-12-05 17:07

> Gode råd modtages GERNE :)

Har du tjekket at der ikke sidder en CD i drevet, som "blæser"?