Hjælp til installering af ekstra HD
Fra : Preben Kaas

Dato : 19-12-05 21:10

Hej
En eller anden, som kan hjælpe mig?

Min PC er købt med en 40GB harddisk.
Nu er den blevet for lille.
Har købt og isat en ekstra Maxtor 40GB harddisk.
BIOS genkender HD med størrelse, cyl osv.
Men den kan ikke ses i stifinder.

Er der noget om, at den skal formatteres og ????
Hvis ja, hvordan klarer jeg så det?
Der fulgte intet med harddisken.

Jeg kører Win XP Pro som er installeret på den første af 6
partitioner på den originale harddisk.

Ser frem til at høre fra jer.

Preben

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 19-12-05 21:13

Preben Kaas skrev:

> Er der noget om, at den skal formatteres og ????
> Hvis ja, hvordan klarer jeg så det?

Det nemmeste er nok at gå ned i Start > Kør og starte: diskmgmt.msc

Derinde burde du kunne se disken, og også få lov til at formatere
den (ved at højreklikke på den og vælge 'Formater').

--
Hilsen
Madsen

Fra : Preben Kaas

Dato : 19-12-05 21:42

On Mon, 19 Dec 2005 21:12:57 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Det nemmeste er nok at gå ned i Start > Kør og starte: diskmgmt.msc
>
>Derinde burde du kunne se disken, og også få lov til at formatere
>den (ved at højreklikke på den og vælge 'Formater').

Nej jeg kan ikke se disken derinde. Kun de 6 partitioner på den gamle
disk.
Hva' mon der er galt?

Preben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-12-05 21:49

Preben Kaas <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

>Nej jeg kan ikke se disken derinde. Kun de 6 partitioner på den gamle
>disk.
>Hva' mon der er galt?

Jeg vil tro du skal have nye briller

Prøv at kigge een gang til - Øverst ser du en oversigt over alle
partitioner. Og nederst ligger alle diskene, med og uden partitioner

<mlr>

Fra : Preben Kaas

Dato : 19-12-05 23:16

On Mon, 19 Dec 2005 21:48:57 +0100, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

>Jeg vil tro du skal have nye briller
>
>Prøv at kigge een gang til - Øverst ser du en oversigt over alle
>partitioner. Og nederst ligger alle diskene, med og uden partitioner

Hej Michael

Det var ikke brillerne - de er ganske nye.

Men jeg så noget jeg ikke vidste en disse om, nemlig:

Disk 1
39,28 GB
Ikke allokeret

og som jeg i hvert fald ikke lige straks turde røre ved.

Men jeg tog chancen og højreklikkede og vupti fik jeg tilbud om at
oprette nye partitioner, så nu virker det hele.

Tusend tak for hjælpen.

Preben
www.prebenkaas.dk

Fra : Michael Friis

Dato : 20-12-05 02:31

> Det var ikke brillerne - de er ganske nye.

Så skulle de bare pusses