hjælp til inst. af extern HD
Fra : allan

Dato : 16-12-05 23:20

Hej.

Jeg er lige kommet hjem med en ny extern HD. Men da jeg ikke er så
god til det med sprog har jeg et problem, da der ikke er noget på
Dansk.

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg instalerer den.

mvh
Allan

Posted with NewsLeecher v1.0 Final
* Binary Usenet Leeching Made Easy
* http://www.newsleecher.com/?usenet

Fra : Peter

Dato : 16-12-05 23:55

"allan" <pipper@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dansk.
>
> Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg instalerer den.

Under forudsætning af, at du kører med Windows XP og har SP2 installeret,
skal du gøre som følger.

Tilslut den externe HD til en USB 2.0 port.
Højreklik denne computer.
Vælg administrer
Vælg Diskhåndtering

Inde i diskhåndtering burde du kunne se harddisken. Marker den og højreklik,
så skulle du få mulighed for at partitionere og formatere den.
Vær opmærksom på, at Win XP ikke kan håndtere fat32 harddiske større end 32
MB, så du får kun mulighed for at formatere i NTFS, hvis du laver
partitionerne større end de 32 MB.

PeterB

Fra : allan

Dato : 17-12-05 00:14

hej peter.
jeg kører win 2000. Er det så ikke det samme??

Fra : Brizz

Dato : 17-12-05 00:55

Peter skrev:
> [...]
> Vær opmærksom på, at Win XP ikke kan håndtere fat32 harddiske større end 32
> MB, så du får kun mulighed for at formatere i NTFS, hvis du laver

Hmm tror du ikke du har misforstået noget der? kører da med 2 diske på
150gb hver i fat32 under XP SP2

--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Peter

Dato : 17-12-05 02:11

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse
> Hmm tror du ikke du har misforstået noget der? kører da med 2 diske på
> 150gb hver i fat32 under XP SP2

Der er ikke noget i vejen for, at du, i en Win XP, kan køre med en FAT32
formateret harddiske større en 32 GB, men du kan ikke FAT32 formatere, en
partition større end 32 GB, med Windows XP f.eks under diskhåndteringen.
Er du i tvivl kan du jo bare prøve.
Har du formateret din harddisk i FAT32, med et eller andet disk-utility, kan
den uanset størrelse sagtens køre i en Win XP, at din udnyttelse af hd'en,
så er ringere jo større FAT32 partition du har, er en anden sag.

Håber det var mere forståeligt.

PeterB

Fra : Brizz

Dato : 17-12-05 17:01

Peter skrev:
> [...]
> den uanset størrelse sagtens køre i en Win XP, at din udnyttelse af hd'en,
> så er ringere jo større FAT32 partition du har, er en anden sag.

Det var nu også mest fordi du skrev i det oprindelige indlæg større end
32MB

--
Mvh Brian

Fra : Per Hansen

Dato : 28-12-05 19:18

On Fri, 16 Dec 2005 23:54:48 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Vær opmærksom på, at Win XP ikke kan håndtere fat32 harddiske større end 32
>MB, så du får kun mulighed for at formatere i NTFS, hvis du laver

Hejsa,

Kan man det ikke, hvis man kun har USB 1,1 ?

Mvh Per

Fra : Ole K. Kristensen

Dato : 28-12-05 19:40

>Hejsa,
>
>Kan man det ikke, hvis man kun har USB 1,1 ?
>
>Mvh Per

Man kan både gøre det med USB 1.1 og 2.0, der er ingen forskel
på proceduren, kun hastigheden

mvh. Ole K. Kristensen