råd søges fra folk der bruger Logitech MX5~
Fra : TexasFlood

Dato : 14-12-05 20:53

Hej

Overvejer at få en Logitech MX518 mus.
Ville egentlig have taget en G5 hvis ikke de havde fjernet den ekstra knap
på siden...

Har lige et spørgsmål...

Jeg spiller en del BF2 og undrede mig om skift mellem DPI virker OK med denn
mus..?

MVH

TF

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-12-05 23:57

"TexasFlood" <stevie@--- nospam ---mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg spiller en del BF2 og undrede mig om skift mellem DPI virker OK med
> denn mus..?

Synes det var en gang "pop" i starten, og brugte det slet ikke. Spiller dog
ikke lige BF2, men andre FPS spil, og nu hvor jeg har vænnet mig til det, er
det ret praktisk.

Fed mus men lidt dyr.

Det kan stadigvæk betale sig at fixe usb til +250Hz via "usbmrs11.exe".

Fra : TexasFlood

Dato : 15-12-05 22:38

Øhhh - hvad er dette for et program du nævner ?
Er det opdateringsfrekvensen på porten du så kan sætte op...

TF

Fra : Sune Storgaard

Dato : 15-12-05 23:43

> Øhhh - hvad er dette for et program du nævner ?
> Er det opdateringsfrekvensen på porten du så kan sætte op...

Ja, fra 125Hz til 1KHz. Der ER forskel fra at køre 125 og 250, kan også
mærke forskel fra 250->500 men ikke så stor.

Spørgsmål:
"jamen min skærm kører ikke mere end 100Hz, hvorfor så mange opdateringer på
musen"..
Svar:
"Sådan er det bare, prøv det selv!"

Det er nemt at se på skrivebordet at markøren er kører glattere, og det er
nemt at mærke i spil.

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-12-05 23:43

Sune Storgaard wrote:
> Det kan stadigvæk betale sig at fixe usb til +250Hz via
> "usbmrs11.exe".

Er der slet ingen risiko/problemer ved det? Hvilken forskel mærker du? Kan
du evt. give et direkte link til en version du selv har brugt, så jeg ikke
ødelægger et eller andet med en "ukurant" version ?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-12-05 03:05

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der slet ingen risiko

Så vidt jeg er orienteret kræver usb standarden at udstyr kan håndtere op
til 1000 polls/sek, selvom det normalt er 125.

>problemer ved det?

Har hørt en enkelt som fik problemer med en billig usb printer , men det er
det eneste eksempel jeg er stødt på.

> Hvilken forskel mærker du?

Glattere mus / mere flydende bevægelser, hvilket gør den mere præcis.
Sensitivity skal måske justeres bagefter.

Ved min forrige explorer 3.0 kunne de trække op til omkring 250, MX518 kan
tage de 500, men det afhænger også af bundkortet. Om det er 250 eller 500,
er ikke så afgørende, forskellen mærkes fra 125 til 250.
Kan

> du evt. give et direkte link til en version du selv har brugt, så jeg ikke
> ødelægger et eller andet med en "ukurant" version ?

http://www.joorshare.dk/usbmrs11.exe

Jeg har downloadet ovenstående, og den er bit for bit dentisk med den jeg
bruger, så jeg vil sige god for den.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-12-05 12:35

Sune Storgaard wrote:
> [...]

> Jeg har downloadet ovenstående, og den er bit for bit dentisk med den
> jeg bruger, så jeg vil sige god for den.

Thx. Kører lige nu 250, prøver også med 500. Ser ikke ud til at have ødelagt
noget endnu Jeg checker med spil og printer lidt senere.

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-12-05 12:50

Per Nielsen wrote:
> Thx. Kører lige nu 250, prøver også med 500. Ser ikke ud til at have
> ødelagt noget endnu Jeg checker med spil og printer lidt senere.

Det virker fint med 500. Min Canon PIXMA 4000 brokker sig heller ikke.
Udskriftshastigheden ændrede sig desværre ikke Tror jeg prøver at flytte
mit tastatur fra PS/2 til USB, for lige at checke om min skrivehastighed har
oppet sig....