God system jule-købers guide !
Fra : JK

Dato : 12-12-05 10:29

http://www.tweakup.dk/article/762/dk/

Men 2 Gbyte ram kunne man måske ønske sig.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 14:58

JK wrote:
> http://www.tweakup.dk/article/762/dk/
>
> Men 2 Gbyte ram kunne man måske ønske sig.
>
> mvh
>
> John

Synd de ikke har en 'all-out' kategori... kunne være sjovt at se hvad de
ville stykke sammen så... deres hign end kategori er jo ikke vildt high
end...

Fra : JK

Dato : 12-12-05 16:13

On Mon, 12 Dec 2005 14:58:22 +0100, "Claus Albæk (Kbh.)"
<claude@eugina.dk> wrote:

>Synd de ikke har en 'all-out' kategori... kunne være sjovt at se hvad de
>ville stykke sammen så... deres hign end kategori er jo ikke vildt high
>end...

Man kan jo også lave et "ultra-low-end" system på basis af micro-atx
onboard-grafik s754 bundkort m. amd sempron 64 bit udgave.

asrock K8NF4G-Sata2 Nforce 410 til 480 kr.

sempron 64 bits m. stor cache 1.6 GHz 2800+ til 579,-

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=10699&type=hardware

2x512 Mbyte Kingston PC3200 CL2 til 950 kr ialt:

eller 2x1Gbyte for 1440 kr.

så sæt derpå en samsung sata2 ! og brug den hæderlige onboard grafik.
Det kan endda med 2 Gbyte køre Vista, når den kommer.

Sæt dette i et lille fikst kabinet som Antec Minuet Soho Black, med en
dvd-brænder, og evt. et low-profile TV-kort, som Hauptpage har.

Det kan også godt være, at man kan lave et ligeså billigt s939 system,
hvad angår bundkort. Men billigste 64 bits cpu er venice 3000+ til
1129 kr. Altså 500 kr. mere.

mvh

John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 12-12-05 19:42

<claude@eugina.dk> wrote:

> [...]

ja total latterligt sammensat, ingen tvivl om at alt andet er hurtigt
men rammene er jo latterlige !

jeg kan fortælle at når jeg måler spidsbelastningen på mine ram når
jeg spiller DOOM3 har den været røget op på 1.3 gb. Jeg ved ikke med
andre spil men lige hvad Doom angår skal man have mindst 2gb og det er
nok udviklingen fremover

jeg ved så ikke helt hvor meget det ville betyde for cpuen hvis den
skulle swappe pga manglende ram, men jeg forestiller mig at det ville
gå ud over spillet

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP