VHS til DVD - hvad er godt?
Fra : Poul Andersen

Dato : 09-12-05 18:26

Hej gruppe,

Jeg har nogen VHS-bånd (familiefilm), som jeg gerne vil redigere og brænde
på DVD.
Jeg er ikke interesseret i en direkte kopi (så kan man jo købe en maskine
til det),- Nej,- jeg vil gerne redigere inden brænding, og måske tilføje
lidt tekst og lyd og sådan noget.
Jeg har forstået, at man skal have et kort, der sættes i PC'en. Men hvilket
kan I anbefale?
Hvor meget RAM bør man have? Jeg kører Windows XP og har 512MB. Jeg har en
fornemmelse af, at det dobbelte vil være bedst?
Hvor mange minutters video kan der være på 40 GB fri harddiskplads?

Gode råd/forslag modtages med glæde.

PS: Jeg ved godt man kan købe et lille hæfte til 48 kr (er det vist) der
hedder noget med "VHS til DVD", men det er vist nok allerede forældet....

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-12-05 18:47

Poul Andersen skrev følgende på usenet:
> Jeg er ikke interesseret i en direkte kopi (så kan man jo købe en
> maskine til det),- Nej,- jeg vil gerne redigere inden brænding, og
> måske tilføje lidt tekst og lyd og sådan noget.

Så er det nok mere relevant at kigge i / spørge i:

Hvis det var selve brændingen, så ville

nok være bedst

Jan

Fra : Poul Andersen

Dato : 10-12-05 10:04

> Så er det nok mere relevant at kigge i / spørge i:

> Hvis det var selve brændingen, så ville

Hej Jan,

Tak for henvisningerne