Hvad er forskellen på PCI og PCI-X / PCI-E~
Fra : Fly

Dato : 08-12-05 12:56

Hejsa!

Jeg skal have sat et "almindeligt" PCI-kort i en server, men serveren har
ikke "almindelige" PCI-slots men ifølge specifikationerne disse PCI-slots:
"PCI-X / 66 MHz - halv længde"

Vil "gamle" PCI-kort kunne virke i disse slots benævnt "PCI-X / 66 MHz -
halv længde"

Når jeg skriver "gamle" er det fordi det er en type specialkort, der p.t.
kun er udviklet til PCI, og udvikleren kan jeg ikke få fat på før i næste
uge.

På forhånd tak!

-Fly

Fra : nejtilspam@sol.dk

Dato : 08-12-05 17:12

Der står lidt her :
http://www.tomshardware.com/2005/11/23/pc_interfaces_101/page18.html
Der er indholdsfortegnelse nederst.
Det almindelige PCI-kort vil sandsynligvis virke, men hele bussen og
dermed øvrige kort kører nok kun 33MHz.