MMC memory-kort
Fra : Karsten Christoffers~

Dato : 07-12-05 05:48

Hej NG

jeg er lidt på Spanden.

jeg har en Nokia 6230i og skal have et nyt memorykort.
men opdager nu at der findes flere slags MMC-memorykort. er der nogen der
ved hvilke af disse modeller der passer i en Nokia 6230i

DV RS-MMC eller RS MMC og hvad er forskellen?

mvh

Karsten Christoffersen

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 07-12-05 06:46

On Wed, 7 Dec 2005 05:48:28 +0100, "Karsten Christoffersen"
<karsten@christoffersen.cc> wrote:

> [...]
>ved hvilke af disse modeller der passer i en Nokia 6230i
>
>DV RS-MMC eller RS MMC og hvad er forskellen?

spørgsmålet hører vel egentlig til i dk.teknik.telfoni.mobil, men
pyt:...

DV betyder dual voltage og kan køre på både 3 volt og 1,8 volt. Bruges
i mange nyere mobiltelefoner, da det ikke tærer så meget på batteriet
som alm. MMC-kort. Nokia 6230i kan ikke udnytte den fordel, og da DV
som regel er dyrere, så køb hellere et af de andre.

I øvrig betyder RS "reduced size", så kortet er mindre end et normalt
MMC-kort og skal bruge en adapter for at sidde i telefonen. Den følger
med. Men du kan ofte finde alm. størrelse MMC-kort billigere end RS
MMC - jeg har selv lige købt et 256 MB til 180 kr. hos Centersalg.dk
(det billigste ifølge edbpriser.dk)