Kabel til floppy
Fra : Henrik Weigelt

Dato : 03-12-05 14:09

Hejsa

Jeg skal have et diskettedrev tilsluttet et bundkort (Aopen MZ915-M) men
stikket til floppycontroleren er mindre end den plejer at være - det er
muligvis en standard fra bærbare! Er der nogen der ved om man kan få et
kabel der passer på en mini version af et 34-pin IDC?

/Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-12-05 14:55

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt.[DK]> skrev

> [...]
> muligvis en standard fra bærbare! Er der nogen der ved om man kan få et
> kabel der passer på en mini version af et 34-pin IDC?

Det er et bundkort beregnet til Barebone, så du skal have en "slim" adaptor
til stikket. Manualen kan helt sikkert findes på nettet.

Claus

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 03-12-05 21:38

> Det er et bundkort beregnet til Barebone, så du skal have en "slim"
adaptor
> til stikket. Manualen kan helt sikkert findes på nettet.

Manualen nævner ikke noget om stikket. Det var også min første tanke at jeg
skulle have fat i en adaptor, men jeg har ikke kunne finde dem nogen steder.
Afstanden mellem pins svarer til dem der sidder på en 2½" harddisk, men der
er jo lidt færre stik. Enden på det bliver måske at jeg finder en 2½"
harddisk-adaptor, klipper de yderste pins af og lodder et IDE og
floppy-kabel sammen.

Fra : Hans

Dato : 03-12-05 21:53

Henrik Weigelt wrote:
> [...]
> måske at jeg finder en 2½" harddisk-adaptor, klipper de yderste pins
> af og lodder et IDE og floppy-kabel sammen.

Ville det ikke være lettere med et eksternt USB floppydrev?

Hans

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 03-12-05 22:06

> Ville det ikke være lettere med et eksternt USB floppydrev?

Jo, sådan et har jeg også. Desværre er der en korrupt bios, hvor det kun er
boot blocken der virker, så eneste kontakt til maskinen er via den
indbyggede floppy controller.

Fra : Hans

Dato : 03-12-05 22:45

Henrik Weigelt wrote:
> [...]
>
> Jo, sådan et har jeg også. Desværre er der en korrupt bios, hvor det
> kun er boot blocken der virker, så eneste kontakt til maskinen er via

Er du sikker på at der ikke er en bootstrap til cd-drevet også?

Hans

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 03-12-05 23:31

> Er du sikker på at der ikke er en bootstrap til cd-drevet også?

Desværre nej, jeg har testet og reset af BIOS'en har jeg selvfølgelig også
forsøgt, men har du flere forslag, så bare kom med dem - det er en Award
BootBlock V1.0. BIOS-chippen er loddet fast så hotswap er ikke en mulighed!