RAiD 0
Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 10:01

På mit asus a7n-e bundkort har jeg forstået at jeg kan lave raid o med mine
2 SATA diske.

Hvis jeg så vil have en disk nr. 3 på, og den bare skal køre almindelig
sata - uden at blive blandet ind i raid o, kan man så det ?

Hilsen Palle

Fra : Taba

Dato : 01-12-05 18:16

> Hvis jeg så vil have en disk nr. 3 på, og den bare skal køre almindelig
> sata - uden at blive blandet ind i raid o, kan man så det ?

Ja, det ingen problem

Du skal måske gå ind i RAID BIOS'en under opstarten og sige at den skal
bruges som en almindelig SATA controller (altså ikke-RAID). Ellers er det
tit sådan at hvis man ikke har sat et RAID array op så kører den bare som en
almindelige ikke-RAID disk. Men det kommer som mange andre ting, an på det
software der styrer dine SATA controllere.

/Taba

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-05 20:31

"Taba" <I.fucking.hate.spammers@all.over.the.world> skrev i en meddelelse

> [...]
> en almindelige ikke-RAID disk. Men det kommer som mange andre ting, an på
> det software der styrer dine SATA controllere.

Mange tak for svaret