Musen opfører sig mærkeligt
Fra : Carsten

Dato : 01-12-05 00:23

I den senere tid har et par af mine brugere oplevet mærkelige
muse-begivenheder på flere uafhængige PC'ere:

- pludselig mens man arbejder er der byttet om på højre- og
venstremusetast-funktion

- uden at man betjener musen, kommer "navigator" (den funktion, der kommer
når man klikker på sin scroll-hjul) symbolet frem og musen "scroller selv"
neden gennem siden

....og flere...(herinbland

Som IT-administrator tænker man jo først at brugerne er blevet vanvittige,
men efter at have stået og set det med egne øjne, må jeg konstatere, at
fænomenet eksisterer.

Lidt facts :
- der er IKKE tale om trådløse mus
- der er tale om forskellige mus. En sidder på PS/2-porten og på den anden
PC sidder den på USB-porten
- vi kører med XP Pro DK, SP2
- maskinerne opdateres automatisk via WindowsUpdate, og er senest blevet
opdateret for ca. 2. uger siden.
- maskinerne opdateres daglig med anti-virus definitioner fra "Symantec
Enterprise Antivirus" og scannes på hele HDD flere gange om ugen.

Er der nogen der har oplevet lignende og løst det?

Carsten W

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 01-12-05 01:37

"Carsten" <do.not.reply@to.me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når man klikker på sin scroll-hjul) symbolet frem og musen "scroller selv"

Det KUNNE lyde som en practical joke af en slags. Har set det før i flere
varianter.. F.eks har jeg selv en liggende som får musen til at opføre sig
som om hjulet under er beskidt, uagtet at det er en optisk mus!!..

Ellers kunne du jo prøve at bytte musen ud..

/ Michael...

Fra : Carsten

Dato : 01-12-05 23:37

Ja, men som sagt er der tale om 2 forskellige PC'ere med forskellige mus, så
jeg tror ikke det nyttet at skifte musen. Problemet ligger i
softwaren/driver, tror jeg.

Carsten

Fra : Lyrik

Dato : 03-12-05 00:50

> Ja, men som sagt er der tale om 2 forskellige PC'ere med forskellige mus,
> så jeg tror ikke det nyttet at skifte musen. Problemet ligger i
> softwaren/driver, tror jeg.
>
> Carsten
++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er jo hurtigt at sætte en anden mus til og prøve. Men jeg har lige været
ude for et selvflyt-problem med en bekendts helt nye optiske mus.
Jeg fandt fejlen. En slidt musemåtte havde med sin slidte overflade fået
mystiske optiske egenskaber. Vendte jeg måtten om til den sorte side,
forsvandt det.
Det er edderma'me nogen sure underlag der bliver brugt til mus anno 2005.
Undskyld jeg siger det.
I mange firmaer sidder de og ridser bordet. Der er ikke engang en måtte. Jeg
måtte lige have luft for min væmmelse...

Hilsen
Jens