Kan man få dette for uner kr. 5.000
Fra : Ukendt

Dato : 27-11-05 21:06

Kan man få en god PC'er med minimum følgende specifikationer til under kr.
5.000,-

Min. 1028 MB Ram.
Min. 200 GB harddisk
Min. 3.0 GHz processor.
DVD-brænder
uden grafikkort - skal kunne køre med Asus Nvidia GeForce FX 5200 som jeg
allerede har.
uden skærm
uden styresystem - kan nemlig få Win XP-pro til studielicens.
Skal have mulighed for at tilslutte yderligere hardware.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 28-11-05 15:58

ja.. sagtens

350894Elixir DDR400, 1024 MB729,00 729,00
310823ASRock P4V88+, Via PT880, Socket478315,00 315,00
321019Celeron-D Prescott 345, 3.06GHz, S478779,00 779,00
750694LiteOn SHW-1635S-01C, DVD±RW, White315,00 315,00
810809shg Case VC-01B, 350Watt, White475,00 475,00

priser fra SHG.dk

ca 2700kr..

Så der er endda plads til at benytte endnu bedre hardware end den valgte..

--

___________________
Mvh

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 28-11-05 19:06

"Jesper Sørensen" <forum@jesperdj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ca 2700kr..
>
> Så der er endda plads til at benytte endnu bedre hardware end den valgte..

Jeg ville nok ikke vælge RAM fra Elixir eller Bundkort fra ASRock.
Kvaliteten på de to mærker er ganske enkelt for dårlig. Skulle jeg bruge 5K
på nyt hardware, ville jeg for det første vælge en AMD processor der er
ulåst (dvs. den kan overclockes), et godt bundkort, og noget kvalitets RAM.
Prisen vil være noget højere end de 2700,- kr, men det vil oplevelsen af
maskinen nok også være.
Nu ved jeg ikke lige hvilke processorer der er ulåste, men ellers ville jeg
da finde en Athlon 64, og et godt bundkort til den. Og JA, jeg ved godt den
ikke kører 3 Ghz, men efter hvad jeg har hørt, så kører den lige så stærkt
som en Pentium på den hastighed. Jeg har ikke selv sådan en, så jeg vil ikke
garantere den gør det, og for ikke at starte en krig på processorernavn, så
vil jeg lade andre vurdere om det er sådan, eller ikke.
BTW -- så kan sådan en Athlon 64 3800+ fås for knap 2300,- kr. til et socket
939 mobo.

Hvad du ellers skal vælge, vil jeg være op til dig, men vælg kvaliteten i
stedet for hastigheden. Det kommer du længst med.

Jesper

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-11-05 12:38

Jeg er helt inig i at der godt kunne bruges flere penge på hardware end det
jeg havde valgt..

Men jeg har nu endnu ikke måttet sende en Elexir klods eller et AsRock
bundkort retur.. og jeg har solgt betrakteligt af dem..

--

___________________

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 29-11-05 20:39

> [...]
>
> Men jeg har nu endnu ikke måttet sende en Elexir klods eller et AsRock
> bundkort retur.. og jeg har solgt betrakteligt af dem..

Betyder det dermed, at det er kvalitet??
Prøv at sætte Elixir RAM i et system du vil overclocke bare lidt, så kan de
simpelthen ikke følge med mere, med mindre man køber dem i så høj hastighed,
at de er klar til den overclocking.
Prøv så også at se, om det i det hele taget er muligt at overclocke et
ASRock mobo. Det står også meget hurtigt af, da det heller ikke kan følge
med i hastighed.

Så er der selvfølgelig dem, der vil sige at det skulle ikke være nødvendigt
at overclocke. Det er det sådan set heller ikke, men hvorfor ikke udnytte
processoren til det den kan, frem for at lade den køre med den hastighed
producenten mener den KUN kan. Det kræver et lidt bedre system, og lidt mere
køling, men når man nu skal til at investere alligevel, hvorfor så ikke
bruge dem til noget godt, frem for noget der bare kan køre.

Jesper

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 29-11-05 21:41

Jeg har aldrig overclocket et elexir modul.. så om det dur til det?? aner
jeg ikke

Men nu er mine kunder IKKE overclockere.. men kontor medarbejdere ;)

Og du kan ikke betrakte overlocking på samme niveau som at køre for
hurtigt..
men derimod med at tune bilen lidt.. og dem der blot betrakter deres bil som
et kedeligt redskab, tuner den jo ik.. og det samme gør sig nok gældende
med overclocking..

--