deling af printer trådløst
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 26-11-05 01:58

Jeg har en webspeedforbindelse, som vores to computere forbinder til via en
Linksys WRT54G.
Jeg har en stationær + en bærbar computer, som begge forbinder trådløst til
router og net.

Nu vil jeg have en printer, som jeg kan udskrive til fra den bærbare selv om
den anden computer er slukket. Printeren skal stå ved den stationære
computer og er altså ikke forbundet med netværkskabel til routeren.

Hvad skal jeg bruge for at det kan lade sig gøre?

Skal jeg købe noget med indbygget wireless såsom denne, jeg har kig på:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104335 (den har net+wireless)
eller kan man også løse det med en som bare har netværk:
og så måske med en af de der små kasser, som hedder printservere, men som
jeg ikke aner hvordan fungerer.
Er der nogen, der kan sige mig, hvordan jeg sætter sådan noget op og hvilken
hardware, der er nødvendig.
Tak for hjælpen.

Jesper

Fra : Dennis Langgaard

Dato : 27-11-05 10:04

Jesper Fjølner wrote:
> [...]
> jeg ikke aner hvordan fungerer.
> Er der nogen, der kan sige mig, hvordan jeg sætter sådan noget op og hvilken

Kan lige fortælle dig hvordan en printserver funker..
- Det er en lille kasse som man sætter usb stikket i også køre det vidre
med et nætværks kabel

Så efter hvad jeg kan forstå er det ikke den løsning du vil have.

Fra : Esben

Dato : 27-11-05 13:42

"Jesper Fjølner" <jesperfjoelner@NO SPAM hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal jeg bruge for at det kan lade sig gøre?
>
> Skal jeg købe noget med indbygget wireless såsom denne, jeg har kig på:

Ja, det vil virke med sådan en. Afhængigt af dit forbrug, kan du også nøjes
med sådan en:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=136623 - sideprisen er højere på
denne.

> eller kan man også løse det med en som bare har netværk:
> og så måske med en af de der små kasser, som hedder printservere, men som
> jeg ikke aner hvordan fungerer.

Det kan du også. Alternativt kan du købe en almindelig USB-printer, og koble
den til en trådløs printserver - fx:
Med en 3. parts printserver kan du dog miste noget funktionalitet, såsom
overvågning og administration af printeren fra PC'en, ligesom de heller ikke
er supporteret af printerproducenterne.

--
Esben

Fra : Jesper Fjølner

Dato : 27-11-05 22:16

Tak for svarene, det opklarede tingene for mig.

Jesper