usb-spørgsmål
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-11-05 17:17

Hej jeg tænker på at købe en mp3afspiller "dunlop sports" i føtex men
der står USB 1.1

og min pc har jo USB 2.0 kan jeg godt bruge min usbudgang på min pc
til denne mp3 aligevel ? er usb 1.1 meget langsommere end usb 2.0 ?
eller er der andre forskelle ?

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Max

Dato : 24-11-05 17:24

Hej

> til denne mp3 aligevel ? er usb 1.1 meget langsommere end usb 2.0 ?
> eller er der andre forskelle ?

De kan sagtens bruges sammen uden problemer.

Mvh Max

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-11-05 17:24

On Thu, 24 Nov 2005 17:24:14 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej

>De kan sagtens bruges sammen uden problemer.
>
>Mvh Max

tak for hurtigt svar ved du om det er meget langsommere altså 1.1
end 2.0 ? nå jeg vil lige se om jeg kan finde den billigere elleres er
jeg vist på vej mod føtex

hov ved du hvad id3-tag er for noget ?

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Max

Dato : 24-11-05 17:33

Hej

> tak for hurtigt svar ved du om det er meget langsommere altså 1.1
> end 2.0 ? nå jeg vil lige se om jeg kan finde den billigere elleres er

Nej, det ved jeg ikke, men hverken 1.1 eller 2.0 er jo high speed USB,
så forskellen er nok ikke udpræget.

> hov ved du hvad id3-tag er for noget ?

Det er text der er indlejret i MP3 filer så f.eks. MP3 afspillere kan
fortælle
i et display hvem der har lavet nummeret.

Mvh Max

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 24-11-05 17:30

On Thu, 24 Nov 2005 17:32:44 +0100, "Max"
> [...]

>fortælle
>i et display hvem der har lavet nummeret.

ok det går sku nok stærkt nok til mig, og tekst det er jo lige mget
men den ser robust ud jeg gidder ikke noget tingel tangel der slet
ikke kan tåle noget, nå jeg tager ned og kigger på den tak for svar

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP

Fra : Jeppe Nielsen

Dato : 24-11-05 17:39

Med USB 1.1 kan man overføre med 11Mbit og med USB 2.0 (High-speed) Kan der
overføres med 480Mbit Så der er en meget stor forskel!

ID3-tags er noget der ligger i Mp3 filer, og der kan stå navn på nummeret,
hvilket album det kommer fra, artist osv.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-11-05 10:55

"Jeppe Nielsen" <jn1010h0@"hatespam"hotmail.com> skrev

> Med USB 1.1 kan man overføre med 11Mbit og med USB 2.0 (High-speed) Kan
> der overføres med 480Mbit Så der er en meget stor forskel!

Ikke på en mp3 afspiller!

Kan du fremvise en billig flashram, som kan køre 480mbit ?!

Uden at være sikker, så tror jeg slet ikke, at det findes endnu..

Claus

Fra : Niklas Petersen

Dato : 24-11-05 17:39

Punish the deed, not the breed. wrote:
> tak for hurtigt svar ved du om det er meget langsommere altså 1.1
> end 2.0 ? nå jeg vil lige se om jeg kan finde den billigere elleres er
> jeg vist på vej mod føtex
USB 1.1 kan køre 12 mbit, USB 2.0 kan køre 480 mbit. Jeg tror godt du
kan gå hen og blive lidt træt af at overføre numre ved 12 mbit, men jeg
har ikke nogen erfaring med det selv - det kan godt være det er fint nok.

> hov ved du hvad id3-tag er for noget ?
ID-3 tag er information om kunstner, titel osv. som ligger inde i
mp3-filen. Det er ganske rart at have en afspiller der kan vise det.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 24-11-05 19:34

"Niklas Petersen" <spam@vestermarken.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ID-3 tag er information om kunstner, titel osv. som ligger inde i
> mp3-filen. Det er ganske rart at have en afspiller der kan vise det.

Det er flere gange blevet poienteret at USB 2.0 ikke er USB Highspeed. Her
er et klip fra USB.ORG
Q1: How fast is USB?
A1: High speed USB products have a design data rate of 480 Mb/s. Full speed
USB devices signal at 12Mb/s, while low speed devices use a 1.5Mb/s
subchannel.

Idag er alle USB enheder efter USB 2.0 standarden og benævnes USB 2.0 - Full
Speed eller High Speed

--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-11-05 11:02

> [...]

> gå hen og blive lidt træt af at overføre numre ved 12 mbit, men jeg har
> ikke nogen erfaring med det selv - det kan godt være det er fint nok.

Det handler slet ikke om USB hastigheden, men udelukkende om, hvor hurtigt
rammen er. Jeg tvivler meget på, at der er nogle billige mp3 afspillere, som
har ram, der kan læse og skrive hurtigere end max 12 mbit.

De fleste ligger på 5 til 9 mbit som max.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-11-05 10:52

> [...]

> tak for hurtigt svar ved du om det er meget langsommere altså 1.1
> end 2.0 ? nå jeg vil lige se om jeg kan finde den billigere elleres er

Sådan kan du ikke resonere.

USB 2.0 dækker i dag over alle tre hastigheder, så blot fordi der står 2.0
på en dims, så er det ikke automatisk ensbetydende med, at den kører
hurtigere. Køb du bare den afspiller. Du finder alligevel ikke en billig
afspiller, som kan udnytte den hurtige USB hastighed. De fleste kører ikke
hurtigere end 8-12 mbit alligevel.

Claus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 26-11-05 22:41

Tak for svarene alle sammen, jeg købte den og jeg har aldrig prøvet at
overføre mp3filer til sådan en før, men det går lige så hurtigt som
det gør for mig at overføre dem fra en cd til min harddisk, så det er
fint for mig det går absolut ikke langsomt, det kunne sikkert gå
hurtigere men det er fint.

og computeren ser den bare som en ny harddisk så jeg kan bare trække
filer frem og tilbage og slette osv skidenemt faktisk

den spiller vildt godt bortset fra hovedtelefonerne som er lige til at
smide i skralderen, men så havde jeg heldigvis
hovedtelefoner/ørepropper fra min gamle sonydiskman nu er det perfekt,
og den bruger jo intet strøm sådan en når der ikke er en cd der skal
dreje rundt, perfekt

Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP