Hvilken PSU?
Fra : Peter

Dato : 22-11-05 10:48

Har tænkt mig at købe et forholdsvis billigt Athlon 64 system med
følgende konf:

Asus A8N-VM CSM
Athlon 64 3500+ Venice
PCI-Express Grafikkort tilføjer jeg evt. senere.

Samlet pris ca. 2350.

Jeg har desværre kun en 350 Watt PSU. Er denne god nok til at trække
ovenstående (med 3-4 HD'er).

Hvilken PSU kan I ellers anbefale, hvis den skal være virkelig
støjsvag og stabil?

Har kigget lidt på en Chill-Innovation 400 Watt, men er ikke sikker på
mit valg. Hvad siger folket?

Peter

Fra : Ulrik Løye

Dato : 22-11-05 11:38

"Peter" <athens2004@remoooveTHISlundandersen.com> wrote in message
> [...]
>
> Samlet pris ca. 2350.
>
> Jeg har desværre kun en 350 Watt PSU. Er denne god nok til at trække

Det er tilstrækkeligt bl.a. fordi Venice coren bruger på den gode side af 30
watt under load. Dog er der stor forskel på hvor stabil strømmen fra PSUer
er. Så hvis du får stabilitetsproblemer så _kan_ problemet skyldes din PSU.

> Hvilken PSU kan I ellers anbefale, hvis den skal være virkelig
> støjsvag og stabil?
>
> Har kigget lidt på en Chill-Innovation 400 Watt, men er ikke sikker på
> mit valg. Hvad siger folket?

Jeg foretrækker Antec - de laver gode PSUer og mange af dem er med seperate
3,3V, 5V og 12V rails og deres aparater er ofte blandt de mest støjsvage.
Min egen Antec har fungeret i mange år efterhånden og er stadig meget stabil
med udsving pænt under +/-5% på alle spændingerne. Desværre må man betale
for kvalitet.

/u

Fra : Jeppe Høiby

Dato : 22-11-05 23:28

Peter wrote:
> Jeg har desværre kun en 350 Watt PSU. Er denne god nok til at trække
> ovenstående (med 3-4 HD'er).

Tja, det kommer an på hvilken 350W PSU vi taler om. Hvis din PSU er
rated ved konstant load, så er du rigeligt dækket ind, men hvis den er
rated efter peak value, så skal du måske kigge efter en ny.

> Hvilken PSU kan I ellers anbefale, hvis den skal være virkelig
> støjsvag og stabil?

Seasonic er et godt valg, den tror jeg du vil kunne leve med i mange år.

> Har kigget lidt på en Chill-Innovation 400 Watt, men er ikke sikker på
> mit valg. Hvad siger folket?

Mjah, altså jeg kender ikke Chill, men jeg ville helt sikkert vælge en
kvalitetsPSU, da det er den komponent (sammen med kabinettet), som højst
sandsynlig ville kunne leve længst.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>