Andet multimedie
bentjuul 3670
tryllestav
Fra : oz3jbp

Dato : 10-01-06 16:41

Hej

med Adobe photoshop

Jeg har et billede med hvid baggrund, og motivet
er i flere farver.
jeg vil kopier motivet kun.

når man bruger tryllestaværkøj på den hvide baggrund
er det baggrunden som man kan kopier, men jeg vil kopier
motivet, kan man gøre det omvendt
for hvis man bruger tryllestav på motivet er det ikke
hele motivet man kopier

Fra : emj

Dato : 10-01-06 16:52

oz3jbp skrev:

>er det baggrunden som man kan kopier, men jeg vil kopier
>motivet, kan man gøre det omvendt

Ja, du skal vælge "inverse", så bliver det modsatte selekteret.

Hilsen emj

Fra : Steen

Dato : 10-01-06 18:14

> [...]
> motivet, kan man gøre det omvendt
> for hvis man bruger tryllestav på motivet er det ikke

Markér den hvide baggrund og tryk på følgende taster samtidigt:

SHIFT + CTRL + i

Det er det samme emj foreslår, men hvis man ikke er så glad for musen er
denne taste kombination også en mulighed.

Held og lykke
Steen

www.gral.dk - bl.a. egne danske tutorials på begynder niveau