Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign: import fra Illustrator
Fra : hs

Dato : 09-01-06 22:14

(InDesign og Illustrator CS2)

Jeg har et kort tidligere lavet i Illustrator (vektor og skalerbart)
med nogle skyggeeffekter, transparans skrifter m.v.

Kortet(ene) - og kun udsnittet der følger kanterne - ønsker jeg at
placere i InDesign.

Hvis jeg laver en copy og paste funktion ser kortet ikke ens ud. Hvis
jeg laver en almindelig "place" virker det som opløsningen er for
dårlig.

Hvordan gør det det korrekt? Jeg ville helst, hvis jeg kan copy og
paste. En rute på kortet ville jeg også helst indtegne i InDesign.

Niels

Fra : Storm

Dato : 09-01-06 22:28

hs <emhedo@yahoo.com> wrote:

> [...]
> med nogle skyggeeffekter, transparans skrifter m.v.
>
> Kortet(ene) - og kun udsnittet der følger kanterne - ønsker jeg at

Det kan du også hvis du har tjekket at dine Illustrator prefrences for
"File handling & clipboard" har AICB valgt, og du får valgt hele kortet
med objekt (sort) pilen i Illustrator.

> [...]
>
> Hvordan gør det det korrekt? Jeg ville helst, hvis jeg kan copy og
> paste. En rute på kortet ville jeg også helst indtegne i InDesign.

Du skulle få fat i illustrationen så du kan slå al farve fra - ændre og
tegne ruter ind i InDesign.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : hs

Dato : 09-01-06 23:00

Tak for et superhurtigt svar!!!

Desværre kan jeg stadig ikke få det til at virke...ÆV

Jeg har ændret mine indstillinger i "File handling & clipboard" så
der er vinget af i AICB og Preserve Paths. Jeg får ikke et omrids på
kortet men i stedet en firkant omkring ligesom skyggeeffekten også er
kantet og grim ved copy og paste i InDesign?

Hvad mener du med at jeg "skulle få fat i illustrationen slå al farve
fra"?

Mvh.
Niels

Fra : Storm

Dato : 09-01-06 23:11

Øv - jeg bruger funktionen tit, men godt nok ikke på emner der har
effekter eller transparens, måske det er dem der driller.
Kan du hurtigt slå dem fra (uden at gemme) inden du copy-paster?
Alternativt copy-paste over i et andet Illu-dokument først og der fjerne
alle effekter.

> Hvad mener du med at jeg "skulle få fat i illustrationen slå al farve
> fra"?

Jeg mente bare at du kunne fjerne fyldfarve og streg - så du kun har din
opstregning.

Gør det nogen foskel hvis du kun har AICB hakket til sammen med Preserve
Path - og _ikke_ PDF?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : hs

Dato : 09-01-06 23:26

Det hjælper når jeg fjerner effekterne med skygger og transparans, men jeg
mangler lige den sidste ting, hvis det er muligt...

Der ligger en masse bynavne m.v. altså tekster. Kan jeg få dem med over i
InDesign så jeg kan redigere i dem?

Fra : RoJo

Dato : 10-01-06 08:04

On 09/01/06 22:13, in article
1136841236.858913.206530@g14g2000cwa.googlegroups.com, "hs"
<emhedo@yahoo.com> wrote:

> Hvis jeg laver en copy og paste funktion ser kortet ikke ens ud. Hvis
> jeg laver en almindelig "place" virker det som opløsningen er for
> dårlig.

Handler det ikke bare om at du sætter det til højkvalitets visning I
indesign? (højreklik --> display performance -- high...)

Og I Preferences/indstillinger -> display performance: sætter du vector til
høj.

Det skal lige siges, at hvis du skal have dette trykt, så kan det være
farligt med en skyggeeffekter som er lavet enten I indesign eller
illustrator.

Mvh RoJo

Fra : ns

Dato : 10-01-06 22:01

Vil den bedste løsning da være

1. at fjerne skygger, transparens m.v. i Illustrator.
2. Åbne filen i Photoshop og lægge skygger m.v.
3. Place filen fra Photoshop i InDesign
4. Tegne ruten oven på kortet i InDesign

???

Eller lyder det helt skørt...

Niels

Fra : Storm

Dato : 12-01-06 21:00

ns <ns@yahoo.com> wrote:

> [...]
> 2. Åbne filen i Photoshop og lægge skygger m.v.
> 3. Place filen fra Photoshop i InDesign
> 4. Tegne ruten oven på kortet i InDesign

Mjah - så lyder det som om dine problemer bare skyldtes at du ikke har
sat display performance til "High Quality Display" som Rojo skriver.
Har du prøvet det ?

Du burde få de samme ting med fra en placeret Illustrator fil og det
burde være muligt at tegne ting ind i kortet fra InDesign uden nogen
krumspring - hvis du har visningen sat til høj og zommer ind.
Jeg forstod du gerne ville have kortets linjer redigerbare i InDesign,
så skal man copy - paste og så funker det ikke med skygger og effekter
(så vidt jeg ved).

--
Venlig hilsen Nina Storm