Andet multimedie
bentjuul 3670
Redigere i CMYK .icm profil
Fra : Storm

Dato : 09-01-06 21:37

OSX 10.4.3 - PhotoShop CS2:
Jeg har fået en offset-profil udleveret som jeg efter aftale med
trykkeriet skal ændre så total ink limit er 250 istedet for 280, da jeg
skal have tryk på særligt sugende papir.

Det troede jeg sagtens jeg kunne, men jeg har ikke rørt ved disse ting
længe og nu synes jeg kun jeg kan oprette helt nye filer, jeg kan ikke
finde ud af af redigere i eksisterende profiler.
Jeg kan heller ikke finde ud af at åbne den for at kontrollere at den
faktisk står til total ink limit 280.
Hvordan kontrollerer jeg det og endnu vigtigere hvordan ændrer jeg den?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-06 22:48

Storm skrev:

> Det troede jeg sagtens jeg kunne, men jeg har ikke rørt ved
> disse ting længe og nu synes jeg kun jeg kan oprette helt nye
> filer, jeg kan ikke finde ud af af redigere i eksisterende
> profiler.

Jeg mener ikke at du kan gøre det med CMYK-profiler medmindre de
er lavet med Photoshop. Hvis de er det, så kan du inde i Color
Settings først vælge den CMYK-profil, du ønsker at redigere som
CMYK Working Space, og derefter vælge 'Custom CMYK'.

Hvis profilen er lavet med Photoshop, kan du se dens indstillinger,
foretage den ønskede ændring, klikke på OK og derefter gemme den
med 'Save CMYK...' men hvis den ikke er, vil du blot få vist SWOP
(Coated), 20%, GCR, Medium med en Black Ink Limit på 100%, en
Total Ink Limit på 300% og en UCA Amount på 0.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 09-01-06 22:55

> [...]
> (Coated), 20%, GCR, Medium med en Black Ink Limit på 100%, en
> Total Ink Limit på 300% og en UCA Amount på 0.

Tak - det er netop det jeg gør. Jeg prøvede så at åbne med OSX's
ColorSync Utility - men der skal jeg vist ikke have noget klinket.

Jeg må have trykkeriet til at lave den til mig.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-01-06 22:59

Storm skrev:

> Tak - det er netop det jeg gør. Jeg prøvede så at åbne med OSX's
> ColorSync Utility - men der skal jeg vist ikke have noget klinket.

Du kan vist heller ikke redigere Total Ink Limit med det værktøj.
Det kan vist ikke engang oplyse værdien, så vidt jeg husker.

> Jeg må have trykkeriet til at lave den til mig.

Ja eller også lave den selv ud fra SWOP Coated i Photoshop, hvis man
får alle indstillingerne oplyst.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Storm

Dato : 09-01-06 23:14

> Du kan vist heller ikke redigere Total Ink Limit med det værktøj.
> Det kan vist ikke engang oplyse værdien, så vidt jeg husker.

Jeg gik den igennem og kunne ikke finde noget jeg der var oplagt at
ændre ved.

> Ja eller også lave den selv ud fra SWOP Coated i Photoshop, hvis man
> får alle indstillingerne oplyst.

- Så er det nok nemmere han bare gør det.

Tak herfra.

--
Venlig hilsen Nina Storm