Andet multimedie
bentjuul 3670
Split PDF-fil
Fra : Arne Feldborg

Dato : 06-01-06 01:01

Hejsa..

Er der nogen her der kan anbefale et godt program der kan snuppe enkelte
sider ud af et PDF-dokument og gemme det i en ny PDF-fil, vel at mærke
*uden* kvalitetstab.?

Ikke nødvendigvis gratis, men naturligvis gerne til en overkommelig pris
set udfra et ikke professionelt synspunkt.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-06 08:59

Arne Feldborg wrote:
> [...]
>
> Ikke nødvendigvis gratis, men naturligvis gerne til en overkommelig pris
> set udfra et ikke professionelt synspunkt.

Er det mon muligt at printe hele PDF'en ud til et format hvor hver siden
ender i hver sin fil? så kunne du jo bare åbne den fil ig så gemme som
PDF... kunne da godt forestille mig at du bare kunne printe PDF'en ud og
så specificere hvilken side du vil have ud. så er du vidst home free.

Fra : pwee

Dato : 06-01-06 10:52

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> mvh, A:\Feldborg
>
> Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland

adobe acrobat...ver5, ver6, ver7...
extract pages.så får du hvad du vil have.

/pw

Fra : Jan Kristensen

Dato : 06-01-06 17:52

Hej Arne

prøv at se her. Jeg bruger dette program til at hente en side eller flere
ud.

http://sector7g.wurzel6.de/pdfcreator/

Mvh

Jan

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-01-06 01:18

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Fri, 06 Jan 2006 01:01:18
+0100

>Er der nogen her der kan anbefale et godt program der kan snuppe enkelte
>sider ud af et PDF-dokument og gemme det i en ny PDF-fil, vel at mærke
>*uden* kvalitetstab.?

Tak for forslagene.

Mit problem var, at jeg har en del indscanninger af gamle dukumenter og
ældre maskinskrevne sider. Disse er gemt i PDF som typen hvor man ser
selve billedet som et image, men alligevel har en søgbar (ocr-behandlet)
tekst ligende i et lag nedenunder.

Nogle af disse skal jeg have delt op i mindre bidder, og andre skal jeg
have sat sammen til større dokumenter. Og jeg frygtede at netop denne
lagdeling ville blive et problem.

Men det ser faktisk ud til at selv simple pdf-printerdrivere som feks
pdf995 sagtens kan gemme enkelte sider, eller et antal fortløbende
sider, uden synligt kvalitestab.

Til at sammensætte flere enkeltsider til eet dokument ser det ud til, at
feks. den gratis Eval-version af CutePdf udmærket kan løse opgaven.

Så alt i alt: Med hjælp fra gruppen her er problemet løst.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/