Andet multimedie
bentjuul 3670
Lave GIF-billede
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 03-01-06 19:21

Hvordan laver jeg et GIF-billede i Photoshop CS, hvor den ene del af
billedet består af 10 billeder, som skifter, mens den anden halvdel består
af fast tekst?

Mvh.

Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-01-06 23:16

Mads Jakobsen skrev:

> Hvordan laver jeg et GIF-billede i Photoshop CS, hvor den ene
> del af billedet består af 10 billeder, som skifter, mens den
> anden halvdel består af fast tekst?

Det laves bedst i ImageReady, som du sikkert også har installeret,
når du har Photoshop. Forarbejdet kan godt laves i Photoshop, men
selve animationen, kan laves i ImageReady. Den kan du ikke lave i
Photoshop.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Asboe

Dato : 04-01-06 06:37

Thomas G. Madsen skrev i <dpf0ik.3tc.1@tgm.dyndns.dk>:

> [...]
>når du har Photoshop. Forarbejdet kan godt laves i Photoshop, men
>selve animationen, kan laves i ImageReady. Den kan du ikke lave i

I CS2 kan det nu godt lade sig gøre, at lave animationer i Photoshop,
uden at skulle ind over ImageReady!
Den tilsvarende Animation palette er kommet med i Photoshop CS2.

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-01-06 18:35

Asboe skrev:

> I CS2 kan det nu godt lade sig gøre, at lave animationer i
> Photoshop, uden at skulle ind over ImageReady!
> Den tilsvarende Animation palette er kommet med i Photoshop CS2.

Nå ja. Det har du da helt ret i. Photoshop savner bare gevaldigt
en 'Preview in browser'-funktion, så jeg foretrækker nu stadig
at bruge ImgeReady til den slags. Godt nok så har 'Save for Web'
funktionen, men det er for bøvlet sammenlignet med ImageReady.

--
Hilsen
Madsen