Andet multimedie
Sætte gif og jpg sammen
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 28-12-05 17:59

Jeg har en gif-animation og et jpg-billede, som jeg gerne vil sætte sammen.

Hvordan gør jeg dette, så animationen stadig fungerer?

Har Photoshop CS 2.

Mvh.

Mads

Fra : Hagar

Dato : 28-12-05 19:18

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammen.
>
> Hvordan gør jeg dette, så animationen stadig fungerer?

Det kan du ikke, da gif filen består af flere billeder. Hvis det skal bruges
på en hjemmeside, så kan du sætte dem tæt på hinanden uden mellemrum, det er
eneste mulighed.

Hagar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-12-05 19:28

Hagar skrev:

>Det kan du ikke, da gif filen består af flere billeder. Hvis det skal bruges
>på en hjemmeside, så kan du sætte dem tæt på hinanden uden mellemrum, det er
>eneste mulighed.

Sætte jpg ind som baggrund og så placere gif ovenpå med position.

Eller bruge position: absolute og z-index.

Ønskes det forklaret nærmere, så bør Mads spørge i
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-12-05 20:10

Mads Jakobsen skrev:

> Hvordan gør jeg dette, så animationen stadig fungerer?
>
> Har Photoshop CS 2.

Så har du også ImageReady, som er bedre til den opgave end Photoshop.

--
Hilsen
Madsen