Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
arv / RKI
Fra : Tommy

Dato : 25-12-05 11:12

hej

lige et spørgsmål

hvad sker der når man står i RKI og arver f.eks. K. 250.000 ?

på forhånd tak Tommy

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-05 12:40

> hvad sker der når man står i RKI og arver f.eks. K. 250.000 ?

Så har du - formentlig - råd til at betale dine udeståender og kan så
slettes fra RKI?

--
Michael
http://gratishotel.dk

Fra : Tommy

Dato : 25-12-05 12:51

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 25-12-05 13:16

"Tommy" <mysser@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Aha...! Om lidt spørger du vil så hvordan man opretter en konto på
Caymanøerne, så du slipper for at betale det du skylder?

/ Michael...

Fra : PJ

Dato : 25-12-05 13:41

"Michael Korsgaard" <michael@rejsemontoer.dk> skrev i en meddelelse

> "Tommy" <mysser@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Aha...! Om lidt spørger du vil så hvordan man opretter en konto på
> Caymanøerne, så du slipper for at betale det du skylder?
>
> / Michael...

Ja føj da for en tankegang - godt du ikke skylder mig med de bagtanker -
SKAM DIG!

Bliv dog en hæderlig mand f...f............... Du lugter fælt langt væk
af bedrageri!

PJ

Fra : Tommy

Dato : 25-12-05 19:34

puds bare glorien, men det kunne jo være man var kommet lidt uforskyldt i
det p.gr.a. sygdom eller andet
tommy

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-05 19:36

> puds bare glorien, men det kunne jo være man var kommet lidt uforskyldt i
> det p.gr.a. sygdom eller andet

Det kunne jo være, men så er der da netop så meget desto mere grund til
at få sådan en detalje ud af verden når man nu får let mulighed for det
gennem arv. Eller?

--
Michael

Fra : Jasper Norman

Dato : 25-12-05 23:41

Det er sgu som om, at holdningen er: Havner du i RKI er du et dårligt
menneske, der med fuldt overlæg nægter at betale lille købmand Madsen hvad
du skylder.

Er det efterhånden 8-10 % af alle danskere der er reg. i RKI? Man skal
dermed ikke hilse på ret mange på arbejdet for at møde et par af de slemme
mennesker!

Det kunne jo være at manden har været syg, eller at det en helt anden
"gyldig" grund? Det kunne jo også være, at manden er kommet i klørene på et
selskab, som netop har snydt ham så det driver, og han derfor ikke vil
betale den påståede gæld. Firmaet står dermed rimeligt stærkt.... betal
eller du ryger i RKI.

I en anden gruppe, er der mange der har modtaget adskillige trusselbreve fra
ViaSat, der opkræver penge for påståede abn. på TV. Det påståede salg er
gjort af aggressive sælgere der lever 100% af povision. Regn selv den ud.

Så slap lige af... det er bestemt ikke alle, der er reg. i RKI der
nødvendigvis er en gang svindlere, selv om RKI gør hvad de kan for at gøre
livet surt for dem.

Nyeste skud på stammen fra RKI "produktudviklingsafdeling" er jo som bekendt
de såkaldte "risikogrupper". Så er man enlig mor på en gennemsnitsindkomst
med tre unger, skal man regne med, at RKI stempler personen som "mulig"
eller "sandsynlig" fremtidig dårlig betaler. Dette på trods af, at personen
aldrig nogensinde har betalt en regning for sent! Svineri!

Tommy... jeg håber sgu at du får dine penge... håber det ikke er mit selskab
du har et udestående med

/Jasper

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 25-12-05 23:46

> Så slap lige af... det er bestemt ikke alle, der er reg. i RKI der
> nødvendigvis er en gang svindlere

Hvem har også sagt det? Den eneste der hidser sig op her er vist dig :)

Eneste der er blevet sagt er, at hvis man står i RKI med ubetalte
regninger, så er der da al mulig grund til at betale dem og få det
udestående ud af verden den dag der pludselig dumper 250.000 kr. und af
døren... Er du uenig i det?

--
Michael

Fra : Jasper Norman

Dato : 26-12-05 02:12

> Hvem har også sagt det? Den eneste der hidser sig op her er vist dig :)

Tja.. lidt måske Men igen... fyren får ord som "Skam dig!" Jeg synes
bare ikke at man, ubetinget, kan dømme en person ud fra, at denne er reg. i
RKI. Det kunne jo være at konen har forladt ham, huset er derfor på tvang,
børnebidraget x 7 skal betales osv osv.

> [...]
> regninger, så er der da al mulig grund til at betale dem og få det
> udestående ud af verden den dag der pludselig dumper 250.000 kr. und af

Hmm... kan jeg være det? Naturligvis skal man betale hvad man skylder.
Så længe det er en gæld man har pådraget sig efter en gensidig aftale med
debitor. Men igen.. der er utallige eks. på, at div. selskaber, med div.
"gangster-metoder" truer med at reg. folk i RKI såfremt de ikke betaler hvad
de, efter firmaets / selskabet opfattelse skylder. Og jeg tror ikke at man
skal være ret "blåøjet" for at kunne regne ud, at det pågældende selskab har
kalkuleret med, at en vis procentdel af "kunderne" bliver så forskrækkede
over truslen, at de bare betaler girokortet, uanset, at det er en
XXX-TV-kanal til en 90-årig.

/Jasper

Fra : Lars

Dato : 28-12-05 23:45

On Sun, 25 Dec 2005 23:40:33 +0100, Jasper Norman wrote:

> [...]
> selskab, som netop har snydt ham så det driver, og han derfor ikke vil
> betale den påståede gæld. Firmaet står dermed rimeligt stærkt.... betal

Arhh...man bliver jo ikke registreret i RKI, medmindre man er dømt til at
betale sin gæld eller har underskrevet et frivilligt forlig, hvor man
erkender at skylde pengene. I begge tilfælde må man jo gå ud fra, at
gældsforholdet så er reelt.
Selvfølgelig er man ikke et dårligere menneske, fordi man er registreret
i RKI. Man kan sagtens havne der uforskyldt, og en RKI-registrering
betyder jo sådan set bare, at andre virksomheder bliver advaret mod at
låne penge ud til folk, der pt. ikke er i stand til at betale tilbage.
Det er vel fair nok.

/Lars

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 25-12-05 23:52

> hej
>
> lige et spørgsmål
>
> hvad sker der når man står i RKI og arver f.eks. K. 250.000 ?

RKI i Silkeborg læser Statstidende på nettet og der kan du få ret meget at
vide når du lægger faste oplysninger ind får du
svar hvis der kommer noget med dit navn på
RKI abonnerer desuden på dig via CPR-registeret og hos SKAT

vh ER

Fra : Herman Persson

Dato : 31-12-05 01:40

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> vide når du lægger faste oplysninger ind får du
> svar hvis der kommer noget med dit navn på

Arv publiceres ikke i Statstidende.

> RKI abonnerer desuden på dig via CPR-registeret og hos SKAT

Jeg tvivler altså på, at RKI kan får ret mange oplysniger fra SKAT. Så mit
gæt er, at alle pengene kan bruges, uden at kreditorerne får noget at
vide.
Med mindre altså, de bruges til noget, der registreres - som fx biler.

Jeg tager ikke stilling til moral!!!!!

Hilsen Herman.